Helskott, halvskott eller oskott?

Sv: Helskott, halvskott eller oskott?

Messy skrev:
*lånar knapp*

förut kunde jag bara rida i helskodda... nu ere jeans... lee eller gamla stretch från crocker... lättare å tvätta å man får inte ångest över å tvätta sina svindyra ridbrallor 2-3 gånger i veckan :cool:

Det var ambitiöst!
Jag tvättar mina ridbyxor varannan vecka... Och då är jag i stallet varje dag...

Jag tvättar mina ridbyxor minst 2-3ggr/vecka.....urk för att sätta på sej kläder med gammalt intorkat svett :(

jag e lite påverkad av min kompis tror jag... hon har JÄMT allt rent... både till sig å hästarna.. hehe.. känner mig ju som en lodis annars ;)
+ att jag e för lat för å typ tvätta händerna å hitta handduk, så mina brallor funkar dom det... :D

men jag e SÅ sugen på ett par nya fina helskodda ridbyxor...
mina e minst 10 år gamla :cool:

Jag har både helskodda, oskodda och knäskodda och varierar efter humör och årstid/väder. På sommaren vill jag gärna rida med oskodda, då de blir mycket svalare.

Gällande ridningen så tycker jag inte att det spelar någon roll om de är skodda eller inte, oavsett om det är dressyr, hoppning eller uteritt.

Helskodda, med ett undantag. Och det är när jag tävlar. Då har jag vita eller gråa knäskodda (med tyg) och så är de sadelskurna.

På 60-talet fanns det inga helskodda ridbyxor så då fick man allt vackert lära sej sitta kvar ändå.....:)

Halvskodda säger jag, och avser då sko-ridbyxor som är skodda från knäna och neråt, till byxslutet. Klar fördel om de är sadelskurna i rumpan för snyggare passform. Har testat både hel- och halvskodda i övrigt och upplever det mest vara en vanesak.

Oskodda! Beror på att jag aldrig har hittat några helskodda som inte töjer sig och blir fula och säckiga efter ett par månader. Oskodda är bekväma och sitter där dom ska :)
(köpte förresten ett par nya idag! Ljusblå/duvblå pull-on :D )

Det det gjorde det inte, jag antar att det är en vanesak. men det är ju lättare att ha helskodda och man har lättare för att sjunka ner och bli ett med sadel och häst.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa nya ridbyxor, eftersom jag bara har ett par som jag gillar = jag använder aldrig några andra. :p De jag har idag är...
Svar
5
· Visningar
1 227
Senast: Nomina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka