Helklippning?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Wobbler
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 958
W

Wobbler

Hur klipper man hästen när man klipper helklippning?

Klipper man även huvud och ben då?

om man vill. En del sparar huvud (inte alla hästar som uppskattare det), en del klipper allt. Samma med benen.
Jag brukar klippa halva huvudet (vid ganacherna, så att "linjen" inte syns så väl när hästen har träns på sig)

Måste bara tillägga..... Det är hemskt fult om man inte klipper fram till kindbenen, men låter hela huvudet vara... Ser ju helt oproportionerligt ut, hästen får ett jättehuvud! :crazy:

Hästen bryr sig ju inte om det, så det är ju inte farligt så, men om hästen är snäll att klippa, så blir det väldigt mkt snyggare om du klipper halva huvudet! :)

Liknande trådar

Hundhälsa Håller på att bli tokig på hundens päls på benen, det är som att ta med sig en halv skog och ett helt grustag in efter varje promenad...
Svar
18
· Visningar
824
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)... 2
Svar
29
· Visningar
1 557
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och... 2
Svar
28
· Visningar
1 934
Senast: Ketrawzc
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
886
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka