Heldag med bilder i snön!

Sv: Heldag med bilder i snön!

Jätte fina hundar. På något sätt ser den där svarta lilla saken väldigt lydig ut även om ni inte gör något speciellt på bilderna.

Är lite nyfiken, hur mycket är päls på framdelen av den lilla svarta (kommer aldrig ihåg rasnamnet shippshepp :p) eller är de väldigt grovt byggda fram?

Jätte fina hundar. På något sätt ser den där svarta lilla saken väldigt lydig ut även om ni inte gör något speciellt på bilderna.

Tack!
Ja hon är oförtrutet intresserad och lyhörd för vad jag gör, och befinner mig. Ingen hund man tappar bort direkt, jag får snarare kämpa för att få henne på lagomt avstånd för fotografering.:D

Är lite nyfiken, hur mycket är päls på framdelen av den lilla svarta (kommer aldrig ihåg rasnamnet shippshepp :p) eller är de väldigt grovt byggda fram?

Schipperke

Schipparna har kragar runt halsen som även kan sträcka sig neråt lite som en lejonman.
+ byxor på bakbenen + en del mjuk underull vilket lätt kan få henne att se mer bred än hög ut ibland.

" Pälsen skall vara mycket längre och utstående runt halsen, där den formar en stor, mycket typisk krage ("collerette"), särskilt uttalad hos hanhundar. Kragen skall börja vid öronens ytterkanter och sträcka sig ner mellan frambenen och avslutas gradvis under bröstkorgen (krås,"jabot") "

Saxat från Schipperkeringen

Här är ett kort på henne som unghund innan hon satte ordentlig krage.

Härliga bilder!
Snö är bra mysigt, så länge man har varma kläder! :D

Ja det var bara skönt ute idag!

Till skillnad från i förrgår då jag klev av planet på landvetter i flippflopp,shorts och t-shirt & landade i en halvmeter snö.
Säkert en temperaturskillnad på 50 grader.:eek:

Men hellre snö och sol än det ruskiga regnet! :)

Jisses, köldchock big time kan jag tänka mig! Men du hade inte en liiten aning om att det kanske kunde vara kallt här hemma? ;)

Ja, snö är mycket bättre än regn, även om jag verkligen hatar att frysa!

Jag visste ju iofs att det inte var 40 grader i skuggan hemma.;)
Men jag förträngde det nog på vägen.:D

Idag är ju inte ens kallt ute, och det har kommit MERA snö. Wiie!

*plums*plums*

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
781
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
779
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 956
Övr. Barn Vi ska till Malmö på innebandy-vm nästa helg. Tre av barnen (5-10 år) kommer inte vilja titta på alla matcher så då behöver vi lite...
Svar
5
· Visningar
394
Senast: Rumpnissen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka