Heldag bara för hästföretagare

Sv: Heldag bara för hästföretagare

Vet inte riktigt hur du menar? Bara inom Islandshästföretagarna är vi c:a 250 st företag och många kommer nog till Göteborg horse show.

Rolle
Islandshästar på Lösdrift

Det är väldigt stora företag som kommer och håller föreläsningar... Medelsvensson som har hästföretag i Sverige äger kanske 3-4 avelsston? 7-8 verksamhetshästar...

ridskolor? mm...

Jag tänkte också det samma när jag såg att VDL skulle komma. Intressant och spännande att lyssna men vad har jag gemensamt med 1-2 ston i avel med världens största stuteri som omsätter miljontals kronor om året.
Det finns många företag inom hästnäringen i Sverige men de flesta är enmansföretag där en hel del får ha anställning dessutom för att överleva.

kl

Men det handlar ju om att bli inspirerad! Jag anmälde mig direkt mailet kom i inkorgen.

KL

Dessutom har kanske de allra största flest erfarenheter att dela med sig av ;)

Var själv på avelsseminarium och lyssnade till en vet som har travhästuppfödning. Där föds det ca 45 föl per år. Hur mycket erfarenhet har man ej då!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Tolvåriga Örebroryttaren Sally Wittvången tog sig genom debuten i Göteborg horse show felfri – men missade ändå final. – Att komma på...
Svar
0
· Visningar
394
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Snart är det dags för Sveriges största hästfest, Sweden International Horse Show i Friends arena. Nu står det klart vilka svenska...
Svar
0
· Visningar
409
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Malin Baryard Johnsson är kanske landets mest kända ryttare och mycket uppskattad av publiken på Falsterbo Horse Show. I år har hon dock...
Svar
0
· Visningar
435
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under torsdagen inleds Stockholm international horse show på Friends Arena, med bland annat inomhusfälttävlan. Under tävlingen kommer...
Svar
0
· Visningar
453
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama