Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
min häst har gröna sulor med insida i filt året om. Det funkar bra. Dock brukar jag oftast sömma om och skrapa rent under sulan och hoven en gång mellan skoningarna.Ni som permanent har era hästar skodda med hela sulor, hur blir strålen då? Klarar den det utan att bli mjuk och otrevlig?
@Alexandra_W
Hur upplever du hållbarheten på dina sulor?
Min skos med vanliga svarta och de håller inte en hel skoperiod så jag letar efter något bättre.
Min skos var 7:e vecka normalt. Nu har det gått fyra veckor och ena sulan är trasig.
Han blir lätt sulöm, därför han har sulor och jag skulle vilja pröva något annat och se om de håller bättre.
@Alexandra_W
Oj som sagt. Nu kanske hållbarhet kan bero på storlek på hovar och sånt. Mina har/har haft ganska "små" hovar - ja inte små till sin storlek då men det har varit små hästar - och kanske håller sulor bättre då än på en häst med stora hovar?
Men inte en enda jag kan minnas som gått sönder alls, ens när de gått i hagar med mer oländlig terräng, stenar osv.
Flytsula är sån med nät och sen som silicon, det bästa men så j-l dyrt. Lädersula funkar än så länge kanon (skodd i 2 omgångar nu och rids ut i skog å mark 6 dagar av 7 ), den formar sig efter sulan, man blöter den och sen när den torkar är den exakt efter underdelen/sulan av hoven. Den slits inte alls, helt slät under ej uppruggad, om det nu funkar sommartid med lädersula och så kan man ha flytsula vintertid, vore helt perfekt. Hästen ömmar annars så fort det blir minsta knögel/sten när det är hårt i marken.@Lunketuss
Flytsula, är det ett som ett nät som man fyller med silicon eller liknande? Hur upplever du att lädersulan funkar än så länge, blir den inte sliten och ruggad med tanke på att den är av just läder?