Hejaramsor - peppramsor

Skorpion76

Trådstartare
sunderland_team_huddle_400x300.jpg

huddle-20091025wsoc-096w.jpg

Jag har ett väldigt stort intresse för att inte säga passion för när ett lag har pepptalk inför en match. Ni vet när laget ställer sig i ring med armarna om varandras axlar och skriker olika peppramsor. Jag har lärt mig några ramsor och här är några av de som jag kan.

1.
Krokstorps tjejer, är ni klara?
Jajemänsan fattas bara!
Ska vi ta dem?
Jaaaa!
ska vi kämpa?
Jaaaa
KIF

2.
Vilka vi är x2
Frågar alla m'nniskor x2
Vi kommer ifrån Krokstorp x2
Gula svarta Krokstorp x2
Och om de inte hör oss x2
Så ska vi ropa högre x2

Vilka vi är x2
Frågar alla m'nniskor x2
Vi kommer ifrån Krokstorp x2
Gula svarta Krokstorp x2
Och om de inte hör oss x2
Så måste de vara döva! x2

3.
Vi vill vara de bästa!
Vinna för det mesta!
Därför ska vi ropa:
- Seger i Europa!
Vinnare på färden!
Bäst i världen!

Finns det fler sådana här peppramsor som kan vara bra att känna till? På vilka sidor ska jag leta för att eventuellt hitta fler? jag har även febrilt letat efter en vido på t ex Youtube där ett lag peppar upp varandra på det sättet dom jag har beskrivit här, men inte hittat någon sådan.

Senast ändrad:
Om det går bra med engelska versioner är filmen "Bring it on" full med sådana typer av ramsor. Tycker mycket inspiration kan hämtas från fotbolls- och hockeysupportrar också, men kanske lite annat ändå?

”Kämpa dö Mjälloms brö', bryta bryta bryta”

Jag tror det ska finnas någon sportanknytning till hockey? i Nordingrå men jag har lärt mig den av ett ex som var med i Angermannalaget (också känt som A-laget), en herrförening inom Norrlands nation i Uppsala. Det är typ deras valspråk.

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 752
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 622
Senast: Ramona
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 401
Senast: MulleMonster
·
Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
2 232
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama