JulleBulle

Trådstartare
Jag undrar om nån vet hur jag kan rida en super snäll häst som är bara 4 år! Han är en travade som har opererat sig i halsen så han orkar inte springa så mycket tror jag. Men jag vet inte om jag ska ta det lugnt med honom. Om ni har förslag skriv gärna till mig då:)

Bye!!!

Sv: Hej!

Ett tips kan vara att fråga hästens ägare hur denne ska ridas. Förhoppningsvis har h*n koll, då slipper du oroa dig!

Sv: Hej!

du ska inte rida en häst med en skada som inte är läkt. detets skule iaf inte jag göra. prata med ägaren o skaffa dig kunkskap om skadan o vad den innebär..

sedan när hästen är bra kan du rida enl vets o ägarens ordination.

Liknande trådar

Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 128
Senast: Pinus
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 062
Ridning Hej, jag rider på ridskola och senaste lektionen så fick jag rida en häst som är seg och ganska envis. Och fler gånger under lektionen...
Svar
3
· Visningar
802
Senast: Emma-pemma
·
Ridning Hej, jag har varit medryttare på en häst i snart fyra månader. Det finns dock ett ganska stort problem, hon blir väldigt pigg i...
Svar
17
· Visningar
1 155

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka