Hej vad tycker ni om den här stammen? Halvblod

Yessem

Trådstartare
Ue: Wonderland-Weltmeyer-Lysander
E: Kennedy-ferro

Jag ska köpa en 1 åring alltså den sista av Kennedy s avkommor. Är detta någon bra stam? Då jag ej är så insatt i halvblod längre.
Tack så länge! :banana:

Sv: Hej vad tycker ni om den här stammen? Halvblod

Är du säker på stam och ålder?
Kennedy har ingen registerad avkomma som stämmer på det du uppgett i Sverige.
Eller är det en import häst det handlar om?

Den skulle kunna vara undan Wolken Fee (Wonderland-Werther), hon är registrerad som betäckt 2010, men inget föl finns registrerat för 2011. Hon skulle ju kunnat gått gall förståss, eller så är avkomman f -11 den som TS är spekulant på, och har av någon anledning inte registrerats än.

Om det är det stoet som är mamman så kan jag inget om stammen (mer än att där är en del matadorer längre bak, förståss), men de äldre avkommorna verkar lovande av foton och treårstester att döma.

Senast ändrad:

Okej okej, han ligger ute på bukefalos, det är en kompis som ska sälja honom :) sök på Kennedy på bukefalos så kommer han fram, han står brevid sin vita mamma :)

Wolken fee är skimmel, är det hon som är mamman? Annonsören har skrivit stammen lite konstigt i annonsen, far-farfar-farfarsfar, istället för far-morfar, som man brukar göra.

Be att få titta på passet så ser du om den är registrerad och var den är registrerad.

Denna häåst finns, och ägaren är aktiv här på Buke. Själv har jag ägt store brodern till honom, alltså den som är född 2009. Som det sägs är Wolken Fee skimmel, E: Wonderland - Wherter. Stamboks förd 158 cm, men är nog något lägre. Jätte trevligt sto, men som tyvärr enligt mig lämnar smått. Även med större hingstar. Nu får jag kanske skit av ägaren för att jag svarat men då får det väl bli så.

Liknande trådar

Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
63 439
Senast: lundsbo
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 050
Senast: shia
·
Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
957
Senast: viltmilla
·
Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 420
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar