Hej hej, fästingtider

Tass

Trådstartare
Vad har ni för knep för att slippa få fästingar på er? Jag nojar p g a alla sjukdomar man kan få av dem.
Fästingar ääääälskar mig :meh:
Läste för länge sen om parkarbetare som fick äta vitlökskapslar för att slippa fästingar. Är det någon som vet vilka kapslar som är lämpliga och hur många man ska ta?

Salubrin har en fästingspary som sprayas på dig själv som faktiskt har fungerat riktigt bra när vi har använt den vid våra fästingrika marker runt sommarstugan.
Deras myggspray är också väldigt bra!

Salubrin har en fästingspary som sprayas på dig själv som faktiskt har fungerat riktigt bra när vi har använt den vid våra fästingrika marker runt sommarstugan.
Deras myggspray är också väldigt bra!
Tackar, ska testa med det!
Vill ju faktiskt kunna vara ute i naturen även på sommarhalvåret :love:

Jag läste nyss om en som testade att smörja sina hundar med lite kokosolja, tydligen gillar inte fästingar lukten och det hade varit mycket effektivt trots att lite mängd användes. Jag antar att hon använde sorten som luktar kokos och inte den lukt- och smakfria.

Jag läste nyss om en som testade att smörja sina hundar med lite kokosolja, tydligen gillar inte fästingar lukten och det hade varit mycket effektivt trots att lite mängd användes. Jag antar att hon använde sorten som luktar kokos och inte den lukt- och smakfria.
Smart! Det går ju att testa och verkar enkelt.
Fästingar (och mygg) verkar älska min doft, så det vore ju idealiskt om den gick att förändra.
Kan det vara så vitlökskapslar fungerar? Man luktar illa? :laugh:
Skriver upp doftande kokosolja på inköpslistan!!!

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Jag skulle behöva lite hjälp gällandes hur man ska tänka nu efter gymnasiet. Som person har jag länge varit väldigt studieinriktad...
Svar
10
· Visningar
1 520
Kropp & Själ Jag funderar lite på preventivmedel av olika slag, och ja jag veeet att kondom är det enda som skyddar mot könssjukdomar. Och hitintills...
2
Svar
33
· Visningar
3 707
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Ska försöka att inte skriva en hel roman. Jag har antagligen haft rls från tonåren men inte förstått vad som var fel och läkaren...
Svar
3
· Visningar
1 585
Senast: Skorpis_8
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 828

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka