Hej då älskade hund...

Sv: Hej då älskade hund...

Usch. Pappas polishund som vi haft i flera år fick liknande problem. En tumör i magen som tröck fram tarmarna. Det gick dock att operera honom men det fylldes på med vätska hela tiden där tumören setat :cry:. Så vi fick ta bort honom. Skickar stora kramar.

Har tänkt på er en massa idag! :cry:
På fina Baloo med sin smaskande mun och sin egenskap av att inte lyssna när han var ute på upptäcksfärd. :love:

Acce skickar en gnägghälsning och tackar för alla sprinter i manegen!

acceasa3.jpg

acceasa2.jpg

Mångamångamånga kramar till dig vännen!
Ring om du vill prata!

Skickar en stor bamsekram..

Jag vet hur jäkla jobbigt det är
a020.gif

Jag har en goldenflicka som gick bort i julas, hon lovar att möta upp Baloo på det evigt gröna ..

Sänder stora tröstkramar!

Mina älskade rottisar står och väntar med mkt bus, friska kroppar och lyckliga dagar där på andra sidan!

Tack alla, åter igen.

Nu är han en änglahund. :cry: Det gick så lugnt och fint till och han var så duktig. Sa inte ett ljud när veterinären rakade och satte kanylen i benet. Sen fick han somna in i mitt knä.

Jag saknar honom redan så oerhört mycket. Kom hem för en liten stund sen och min lägenhet har aldrig kännts så tom..

Det gör så ont...

21586473.jpg

Sista kortet, och ett av få kort, på oss

Sa inte ett ljud när veterinären rakade och satte kanylen i benet. Sen fick han somna in i mitt knä.

Usch :cry: Minnet av Wilma som fick somna in efter en längre tids reumatiska besvär svider än. Satt på golvet hos veterinären. Hon hade fått den lugnande sprutan och vi väntade tills den skulle verka. Tårarna forsade nedför mina kinder. Wilma tittade upp på mig med en trött blick, sedan buffade hon mot min arm som för att trösta... Fy f*n så jobbigt det var :cry: Lider verkligen med dig.

*Tröstkramar*

Usch,vad sorgligt:cry:,men glöm aldrig att du gjorde det bästa för din hund och att han slipper lida mer.
Tröstkramar i massor

Usch så ledsamt.. :cry:
Han är så vacker och livfull på alla bilder.
Men nu slipper han framtida plågor och du har gjort det bästa valet för din älskade hund.
Glöm inte att du gjorde valet av kärlek till honom.:bow:

*tröstkramar*

Ps: Hur gammal var han?

Tack alla. Det värmer mitt i sorgen.

Kändes så konstigt att vakna idag. Så tomt. Men jag antar att det kommer kännas så en tid nu..

Ika: Han var 9. Typ. Vet inte säkert eftersom han var omhändertagen från en idiot som misshandlade honom. Men av tänderna att döma så. Han var en gammelhund. :love:

Vet hur jobbigt det är.:cry:
Skickar flera tröstkramar

Så fruktansvärt hemskt. :(

Vad fin han var och kommer alltid att vara

Skickar tusen tröstkramar

Fy vad tråkigt...
Nu sitter jag här och grinar för fullt, mest för att jag tänker på hur otroligt stark och klok du måste vara som tog beslutet att ge din hund ett fint avslut INNAN han började må dåligt. Det är sådana personer som är guld värda.

(Jag vill ha en tröstkram-smiley!)

Ursch, det är så tomt och ensamt när dom lämnar oss! :cry:

Massor med tröstkramar till dig!

Hedvig, olgaklara och Ämelie:
Tack. Man kan aldrig få för många kramar i sånt här läge. Fortfarande väldigt tomt hemma här. Försöker sysselsätta
mig mest hela tiden för att slippa vara hemma.

Tack, jag vill inte vara en självisk hund(-djur)ägare som envisas med att ge sin hund olika behandlingar, som ändå inte hjälper, för sin egen skull. Hundar (djur i allmänhet) lever ju i nuet och förstår inte att "om två veckor/månader/år är jag frisk".
Nu har jag ett ljust minne av Baloo, ett minne av en glad hund. Inte ett minne av en hund som led och hade ont. Och det känns bra.

Tack, jag vill inte vara en självisk hund(-djur)ägare som envisas med att ge sin hund olika behandlingar, som ändå inte hjälper, för sin egen skull. Hundar (djur i allmänhet) lever ju i nuet och förstår inte att "om två veckor/månader/år är jag frisk".
Nu har jag ett ljust minne av Baloo, ett minne av en glad hund. Inte ett minne av en hund som led och hade ont. Och det känns bra.

de resonerar jätte bra!
Förstårdock att de känns jobbigt!

jätte fint sista kort på er hur som! De tycker ja du ska rama in!

fy tusan...
beklagar verkligen sorgen! fällde några tårar och kramade om min hund, plötsligt blev jag väl medveten om att han inte kommer finnas för alltid... :cry:

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 207
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 724
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
3 013
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 726
Senast: s957
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Adoptivhund vägrar gå ut
  • Guldfasanerna