Hej då älskade hund...

aysha

Trådstartare
Var hos veterinären idag med Baloo eftersom han har varit hård i magen och haft svårt med avföringen. Efter undersökning och röntgenbilder visade det sig att han har en tumör som trycker på tarmen och eftersom den sitter innanför bäckenet går det inte att operera... :cry:

Så jag har bestämt att han ska få vandra vidare i morgon. Känner att det inte är någon idé att dra ut på det. Än så länge har han inte ont av själva tumören och jag vill inte att han ska få det. Veterinären sa att jag kunde ge honom kortisontabletter för att underlätta, men det var inte säkert att det skulle hjälpa...

Jag bara gråter och gråter... Det kommer bli så tomt utan honom. Ingen som kommer och möter vid dörren. Ingen som kommer väcka en genom att gäspa med ett yl.. Ingen som kommer och lägger sitt stora huvud i knät och tittar på en med ögon som säger:
"Jag är bara din, jag älskar dig och gör allt för dig"

Baloo, matte älskar dig, du kommer alltid finnas i mitt hjärta.

21548029.jpg

12160788.jpg

21548031.jpg

Sv: Hej då älskade hund...

kan inte ens föreställa mig din sorg just nu, jag lider med dig!!:cry: Han är verkligen en så vacker hund med kloka ögon. Stora tröstkramar!!! (varför finns det ingen kram-smiley!?)

Fler tröstkramar från mig.
Man blir så ledsen varje gång man läser dessa trådar om avlivning och allvarliga sjukdomsfall.
Tänker på er

Tack alla, det värmer.

Jag känner mig så tom just nu. Inget spelar någon roll längre känns det som...

Usch jag beklagar verkligen. Vad hemskt.

Tack alla!

Nu ligger han här bredvid mig och gnager på sitt ben... Det ljudet kunde reta mig, när han slamrar mot parketten, men nu vill jag att det aldrig ska ta slut.

Jag kommer sakna honom så jävla mycket! :cry:

Skickar massa styrkekramar till dig! är lite i samma sits jag men har inte orkat ta mig så långt attja bokat tid.... :cry:

Förstår det, det är helt makabert att avgöra om ens hund ska dö kl 14 eller kl 15. :cry: Det går liksom inte att bestämma, men nåt man måste som djurägare.
Massa styrkekramar till dig med!

Ett par bilder från dagens promenad.
Han kommer bli den finaste änglahunden, min Baloo. :love: :cry:

21566658.jpg
21566657.jpg

Laboo i våra hjärtan, ditt, mitt och Homers.... :cry:

Men tänk på att detta är den bästa och osjälviskaste gåva du kan ge honom, att ge honom ett värdigt slut innan han börjar plågas.

Tänker på er...

Ja.. Det är så jag tänker hela tiden. Vill inte att han ska få ont. Då är det bättre att han får "somna" medans han mår såpass bra som han fortfarande gör.

Gud vilken underbar människa du är!

Som låter din hund somna in Innan den får ont och så den slipper genomgå lönlösa behandlingar för bara några veckor/månader då tumören satt dumt till..

Massor av tröstkramar!
Vet hur du känner dig!
Det är inte lätt att ta beslutet om hunden har cancer eller är sjuk att låta den vandra vidare istället för kortsiktiga alternativa lösningar!
*kramix*

Vet att inte detta är till stor tröst, men tänk ändå vilken tur han har haft som haft någon som älskat honom så mkt som du gjort!!

Hoppas allt gick bra idag och att ni fick ett lugnt avslut!
Detta ligger väldigt nära mig då min hane 9½ år är på djursjukhuset just nu och har problem med magen.Dom vet inte ännu vad det är men jag hoppas att det löser sig!

Och jag håller med dig, din Baloo kommer va en underbar ängel!!
Kramar/ Explicit

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 207
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 722
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
3 013
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 726
Senast: s957
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Adoptivhund vägrar gå ut
  • Guldfasanerna