Hej alla kunniga!! Sadel hjälp behövs;)

Mangsa

Trådstartare
Vi har problem att hitta dressyrsadel till vår ponny... Provat pfiff, åker fram, la på en keiffer, den låg i stolsits. Tidigare har han haft en prestige lucky dressage, den låg bra, förutom en tendens att åka fram, men den var för liten för dottern.
När vi jagade hoppsadel så provade vi ett tiotal,de flesta låg i stolsits. sen kom en i stallet o slängde på sin claridge house som satt som en smäck. Den är storlek 3.
Är ute efter en 16-17' inte långa kåpor då dottern är ca 1.60.
Prisläge Max 6500 begagnad.
Någon vänlig själ som har några tips? Maxad c, ganska låg manke.;)
Har iPad o skriver från så jag kan inte lägga upp bild:cry: han har ganska lång rygg, manke, rumpa samma höjd ungefär. Sadlar i dagsläget ganska långt bak så han inte får sadeln på bogbladen.
Tack på förhand!!!:bow:

Sv: Hej alla kunniga!! Sadel hjälp behövs;)

Många sadelinprovare har ju många sadlar att välja på. Det är sååå jobbigt att leta efter en och en...Kosta på er det så kanske det går fortare att hitta en. Har själv jättesvårt att hitta en till min D-ponny med extremt kort rygg. Min sadelinprovare hade ingen som passade, men hon ger sig inte förrän vi hittat någon. Jag får låna en bomlös av henne så länge.

Har ponnyn rakare rygg rekommenderar jag att testa Morris& nolan.
De är rejäla. Passar på en plattare rygg, rak ev något överbyggd.
Stora i sitsen så satsa på en 16-16,5.
Finns ute på marknaden till rätt pengar. Sköna är de också:)
men låna o prova, samt utvärdera bomvidd först.

Varför inte prova en Albion. Passar bra till många ponnys och är skön att rida i.

Hej! Tack:-) åker förbi sadelmagasinet på Lö tänkte jag, hoppas på lycka!

Liknande trådar

Utrustning Alltså nej nej nej och åter nej! Nu är jag nere i sadelträsket, rejält! :banghead: Hur svårt ska det vara att hitta en passande sadel...
Svar
14
· Visningar
2 577
Senast: Equilina
·
Utrustning Jag letar efter sadel till min 3,5 åring som är ca 170 i mkh. Jag är 164 och behöver 17,17,5". Det har dock varit problem att hitta nåt...
Svar
0
· Visningar
3 400
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 457
Senast: Rimfaxe
·
Utrustning Ja försöker hitta en hopp och dressyrsadel till min häst då den han hade med sin när han kom inte alls ligger bra, till och med så illa...
Svar
6
· Visningar
2 137
Senast: Leansman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka