Hedelandsridtet

G

Gizoba

Var vi 2 st som åkte till istället för den inställda Greveritten, vi red 60 km klassen och där slutade Kjell Westerback 4 på Dinamith ox och jag på Zodiac Accent 5. Vi höll en snitthastighet på 14,6 km/t.
Det var en fin bana, mycket mjuka vägar vilket varken Zudden eller Dinamith är vana vid banan snirklade sej i 2 rundor på vardera 15 km och man red bägge snirklarna som en runda dvs 30 km plus 30 km.
Denna ritten gick i en slags park med små sjöar,gokartbana och en slalombacke tex mitt i (läs slalombacke med danska mått mätt,2 svängar en var man nog nere). Vädret var kanon och vi var nöjda med vår dag bägge två.:)

Sv: Hedelandsridtet

Grattis! Låter som en ganska härlig bana! Hade ni spurtuppgörelse? Är inte Kjelle en gentleman? Damerna först...eller?!
Bra jobbat båda två! :)

Ingen spurtuppgörelse...Och jag har ingen aning om Kjelle är en gentleman eller inte,men jag tror han har en tävlingsdjävul i sej för han fick ett horn i pannan i lördags......:devil:

Zudden tycker att alla platser som har med distans att göra, inkl målrakan, är lämpliga ställen att uträtta sina behov...:o
Och när man är klar med det springer man vidare, sen spelar det ingen roll om så hundra Dinamither galopperar iväg före en...kan inte annat än skratta åt honom.. Han är en pajas :love:

... men jag tror han har en tävlingsdjävul i sej för han fick ett horn i pannan i lördags......:devil:

Nu förleds man lätt till att tro att jag har fått ett horn i pannan eftersom tävlingsdjävulen i mig har vaknat. Men, men ... i själva verket så var Dinamith så inspirerad av att vara i Danmark, så han provade på att ge min en dansk skalle. Resultatet blev en liten utväxt på högra pannbenet som lätt kan tolkas som ett litet horn.

Liknande trådar

G
Distans Är nu hemkommen från Danmark och Skov-Hastrupritten där det var 5 svenska ekipage till start och i 90 km klassen segrade Erica Kjellen...
Svar
8
· Visningar
1 240
Senast: Kesella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka