He*****etes ÄÄdrans drethund!

vallhund

Trådstartare
I morse när jag skulle plocka upp Leon hos nattmatte så fanns där ingen hund. Jag gick runt hela hägnet, ingen hund.

Han hade varit där när nattmatte gick med några av sina hundar runt hägnet (som hon brukar) o de lekte med varandra på var sin sida av stängslet. De gånger han tagit sig ut tidigare så har han rejsat runt till övriga hundars inhägnader o kört med "ha ha, du kan inte ta mig" en favoritsysselsättning. En gång när jag var väldigt sen så kom han o mötte mig/bilen på skogsvägen.

Hjärtat i halsgropen, jakt pågår, visserligen inte rådjur /som en halvblind skytt kunnat se Leon som, i af inte en älg o Rialareviret verkar tomt å vargar, varg är jag inte så orolig för, när han hör dem så blir han knäpptyst o vill vara inne.

Runt på bygden o letar hund, ingen sett, ingen hört. Finns både får, nöt o häst på bygden + löptikar, 0 synlig hund.

Tvungen till apoteket, passar på att gå in hos polisen, batteriet nästan slut när jag sattes på hold på 11414. Ingen inrapporterad upphittad eller överkörd hund. O så var det det där med att säga vilken ras det är o hur den ser ut. Rasnamnet är bara att glömma, beskrivning av hunden? Som en tollare, men högre o smalare o väldigt väldigt ljus o stubbsvans. Kuperad frågar de? Tydligen ingen hundmänniska, men väldigt hjälpsam.

Åter en sväng runt nattis, 0 hund. Hela tiden kollar jag efter meddelanden eller inkomna samtal = 0.

Hemma sätter telefonen på laddning, meddelanden o obesvarade samtal väller in. Den trevliga polisen berättar att en hund som motsvarar beskrivningen plockats upp, får tel.nr. dit, absolut min hund!

Upphittaren fick tvärbromsa på en 70 sträcka där folk kör 130 för att inte köra på hunden, efter lite lock o pock hoppar han in i skuffen o tillbringar förmiddagen på dennes kontor (återvinningsanläggning), får vatten o mat o kärlek.

Telefonkontakt, stämmer träff vid stora vägen, lycka!
Han var dyngsur när han plockades upp, förmodligen varit till sjön o badat.

Ev störd av att nattmatte åkte iväg i ottan, ett par timmar tidigare än vanligt.

Sv: He*****etes ÄÄdrans drethund!

Usch vilken mardröm för både dig och nattmatte! :crazy:

Men så skönt att allt slutade väl iaf :)

HU vilken mardröm! Tack och lov för folk som plockar upp lösa hundar och anmäler dem hittade.

Usch vilken mardröm. Fick alldeles ont i magen medan jag läste. Vad skönt att det slutade bra :)

Men hur lyckas han ta sig ut gång på gång? Dags att se över staketet eller byta hundvakt?

Skönt att han kom tillbaka iaf.

Men hur lyckas han ta sig ut gång på gång? Dags att se över staketet eller byta hundvakt?

Skönt att han kom tillbaka iaf.
Det är flera år sedan han tog sig ut sist, o då grävde han sig ut. Staketet är lagat men han släpptes inte där innan jag hunnit inspektera det i dagsljus, dvs tisdag morgon. Natten innan fick han vara i en box med en minimal utegård. Hans hägn är ca 1,5 ha med en egen friggebod.

Liknande trådar

Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 229
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka