HDR dressyrträns..

beauspirit

Trådstartare
Hur är det i den bruna färgen?
Vad tycker ni om tränset överlag?

Jag letar nämligen efter ett dressyrträns i mörk chokladbrun färg (ska matcha en mörkbrun albion). hubertus är för ljusa. kollade på GL idag tror den färgen är bra, även stubbens mörkbruna.

så tänkte nu om någon sett detta irl? hur är färgen :) någon som har en bild?

:)

och tips om andra träns (max 1000kr) i den färgen mottages.
pullback på nosgrimman 3-4 cm. vitfodring spelar egentligen ingen roll.

Sv: HDR dressyrträns..

Jag tror att det finns bild på hansbros hemsida. Jag har ett sånt fast svart och vitfodrat. Älskar det! Helt ok kvalitete för det priset också. Har sett betydligt dyrare träns med sämre kvalitet.

det är samma färg som hubertus. rött och ganska ljust. synd för annars ett snyggt träns, om än tråkig kvalite.

hmm nån som har ngn idé vad man annars kan skaffa för träns? runt 1000-lappen. annars blir det nog ett GL

men h*stshopens hemsida ligger ju nere, finns dom någon mer stans ute på nätet, har inte hittat nåt? :(

här är sadeln

20081103003.jpg

det hänger -ett- superfint i exakt rätt färg i rätt storlek i en ridsportaffär här utanför göteborg... ;) klämde och kände på det och det var väldans fint! 999 dock...

fast det var vit fodring i både nosgrimma,pannband(det ska jag ändå byta sen) och nacken? brukar GL ha vitt i nacken.
detta är alltså kandaret..

inget tips på något liknande i rätt färg, du som brukar ha bra koll på bruna träns ;) :)

är lite rädd att vitfodringen blir för mycket på honom, han är ju skäck men med stora fält och mest gulbrun.
huvudet är helfärgat bara en liten stjärn.
DSC00701.jpg

vitfordrad nosgrimma eller ej? :)

Det är INTE lätt att hitta snygga bruna dressyrträns/kandar som är mörkbruna, såvida man inte har lust att betala 2,5-5'. Jag har gett upp. Har tom ett svart kandar nu...

Köp GL-tränset om du gillar det innan någon annan gör det! Men byt ut nosgrimman, tycker att hästar med vitt i ansiktet passar bättre utan.

Lycka till!

Stella har ett Stübbenträns som är mörkt chockladbrunt, lite dyrare än det priset du satt ut, men jag kan ju visa det endå.
Det är pullback på nosgrimman och den är ca 4 cm bred.

Stellatrns-1.jpg

kolla lyckås och my one, dom har egna märken (som jag är rätt säker på är gjorda av samma tillverkare..) och där finns mökrbruna träns/kandar.:) tror helbrunt blir snyggast

har sett ditt träns och det är verkligen jättefint! har du fått specialbeställa det för att få det helbrunt?
Det där är rätt färg i allafall! :)
YUM

ska till myone (det ligger på vägen till stallet ;) 2 minuter hemifrån mig) och kika idag. dom har ju massa "udda" märken med samt många fina..
mm kanske blir helfärgat ändå.. svårt det här ;)

här är hans gamla träns, helsvart nosgrimman är nog bara 2,5 cm ingen pullback. inga tygelhakar... hade svart sadel då.

P6120384ps2.jpg

så helfärgat är väl kanske bäst

Ett HdD träns... jag tycker mycket om det och det var väldigt prisvärt!

Köpte nyligen ett Hdr med remontgrimma. Passformen är bra och lädret är helt ok men jag gillar inte den lite målade finishen som det har. Lädret ser inte genomfärgat ut, utan det är som om någon har lagt färg ovanpå.. Me not like!!:mad:

Men som sagt annars helt ok och får duga så länge, beställde det så jag visste inte innan hur färgen skulle vara. Tveksamt om jag hade köpt det om jag hade klämt och känt på det innan..:cool:

Älskar annars brunt läder just för att det för det mesta lever, men det gör det inte när det har denna målade yta. Brunt läder brukar ju mörkna när man smörjer det, men detta ändrade inte färg för fem öre.:(

Jag tror att jag betalade strax över 700kr för mitt kompletta träns men det hade då remontgrimma. När vi sen skulle ut och visa upp oss ville jag ha en bred nosgrimma och betalade då 219kr för denna 4 cm.

Jag tycker den vita sömmen är jättesnygg och måsta tillägga att hakarna på bilden har jag satt dit själv och det var bara till visningstillfället då man snabbt vill ha av och på tyglarna...

Senast ändrad:

Har samma fråga som dej, har köpt massor m träns, men inget har rätt brun färg :crazy:...har också en albion, precis lika som din.

Liknande trådar

B
Utrustning snälla hjälpsamma bukare, hjälp mig med mitt i-landsproblem. jag ska köpa en stubben nosgrimma i mörkbrunt o ska köpa ett brunt vanligt...
Svar
1
· Visningar
897
Senast: butcrack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka