HdR Dressyr Special Anthenor

sommarminne

Trådstartare
har försökt söka i forumen här på buke för att hitta hur många grader de olika storlekarna faktiskt är men jag har hör hur mycke olika som helst och sen mailade jag lillhästen och där sa dom att en bomvidd 32 är 100 grader. någon som vet om detta stämmer? eller finns det andra bud på grader och de olika bomvidderna?:smirk:

Sv: HdR Dressyr Special Anthenor

tack så hemskt mycket för dit svar! har läst väldigt mycket alternativ och jag tyckte att 100 grader lät väldigt mycket

aha ok då kanske de e inte är så konstigt då. tack igen de går alltid att lite på att du har svar på sadelfrågor:bow:

Hur kan det komma sig att de har fel på så mycket som runt 5-10' ?
Borde inte de veta vilka grader sadlarna har ? Jag menar de är ju ändå återförsäljare. Att det kan fela förstår jag, men vad vinner man på att uppge felaktigt gradantal ? Då lurar man konsumenten och det är väl anmälningsbart ?

Det är lätt att mäta sadlarna fel.. Och iom att de flesta vill ha så breda sadlar som möjligt så tror jag att många avrundar lite för mycket uppåt istället för lite neråt. (och det vinner de på, för då vill ju folk köpa/prova sadlarna osv) Tror inte det är anmälningsbart...
Sen så kan det skilja sig mellan olika exemplar med, Lillhästen marknadsför rätt många lågprismärken, och då är det inte ovanligt att det faktiskt skiljer 5-10 grader mellan varje exemplar...

Liknande trådar

Samhälle ”Vi garanterar den perfekta passformen för varje kvinna.” Så skriver ett företag- Twilfit- på sin hemsida. Även i reklam som syns nu...
Svar
18
· Visningar
1 667
Senast: Sassy
·
Relationer Det finns nog några på det här forumet som kommer ihåg mina tidigare trådar och hela spektaklet runt dessa. Jag vill börja med att säga...
2
Svar
30
· Visningar
4 304
Senast: tara
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 778
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag tillhör den kategorin av människor som ofta är inne och "tjuvläser" på Buke, men jag har aldrig tagit mig för att författa något...
Svar
6
· Visningar
1 520
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025