HD-röntgen, Ögonlysning& Patella

Sv: HD-röntgen, Ögonlysning& Patella

Jo, 2 små och 3 större åker jag med i morgon och på lördag blir det 3 små och 3 större.
Tur man har kombibil ;)

Vi har rekord tror jag. Törs jag berätta? Tur att vi har snälla hundar... 2 schäfrar, 3 retrievers och så 2 Kelpies. Åsså var vi 4 personer också :angel: Tur att vi hoppade av på vår hemmaklubb, de höll på att dö av skratt!! Det är alltid lättare på hemvägen när hundarna är lite trötta :D Men vi samåker så ofta så de är ju vana även på "ditvägen" och inte stökiga. Men det är klart att när vi kommer till klubben så ska det trampas en del och så är det två av hundarna som börjar skälla!!

Rekord?

Vi är 5 i familjen och har i dagsläget 9 hundar :D den 10:e kommer 4/3 och den 11:e föds om ca 1½ vecka...:D

Du kan ju tänka dig när vi ska ut och åka Och ha med hundarna :eek:

Tippan skrev:
Vi har rekord tror jag. Törs jag berätta? Tur att vi har snälla hundar... 2 schäfrar, 3 retrievers och så 2 Kelpies. Åsså var vi 4 personer också :angel: Tur att vi hoppade av på vår hemmaklubb, de höll på att dö av skratt!! Det är alltid lättare på hemvägen när hundarna är lite trötta :D Men vi samåker så ofta så de är ju vana även på "ditvägen" och inte stökiga. Men det är klart att när vi kommer till klubben så ska det trampas en del och så är det två av hundarna som börjar skälla!!
Vi har också 7 hundar;)
av det är 5 Briarder & 2 Bearded Collies:D

Jo det gör ju det ;)
*Finns det hjärterum, så finns det sjärterum*

Och nu mina vänner sticker jag till veterinären med drygt halva hundbeståndet :crazy: Rapporterar resultaten när jag kommer hem (utom h-d´n, som tar lite längre tid)

Lånar..

Nu blir det HD-röntgen den 1 mars. Och det blir ingen Stockholmsresa. Vi var 2 som skulle åka, och nu har vi haft svårt at få ihop när vi kan samtidigt, + att vår uppfödare ska kunna också (träffa de samtidigt var det tänkt).
Så nu blir det här "hemma" röntgen blir istället.
Usch, är alltid nervöst med denna hd-röntgen.

NU är jag hemma igen..
Resultat från dagens undersökningar:

* Finsk Spets: Patella UA, Tandstatus: UA Testikelstatus: UA
* Aussietik: Patella: UA
* Aussiehane 8 månader: Testikelstatus: UA
* Jämthane: Testikelstatus UA, HD-status ? resultat kommer tidigast 3/3
* BC-tik: HD-status ? resultat kommer tidigast 3/3

Så jag är nöjd med dagen :)

Visst är det... Usch... Jag som aldrig fått en fri hund... Jag hängde på låset dagen efter min hund fyllt ett år och röntgade henne. Min första fria. Gissa om att det kom glädjetårar. Visst klarar de sig iaf. Men ändå...

Då är det bara att hålla tummarna för hd-svaren ska vara bra :)

Tack båda två :) Är faktiskt inte Jätteorolig, då båda har UA-höfter rätt i genom i stamtavlorna. Fast lite pirrigt är det ju ändå :crazy:

Liknande trådar

Hundhälsa Orolig matte! Jag röntgade min hund och fick resultatet C/C med subluxation i båda höftlederna. Jag ifrågasätter inte resultatet och ju...
Svar
14
· Visningar
1 537
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
353
Senast: Redfox
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
612
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 486
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama