• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare plastik
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 599
P

plastik

Vad menas med det?
Sitter och kollar på olika släktingar till min hund och på vissa står det HD A och även HD C samt HD grad 2 har förekommit.

Ser ut sån här just nu :confused: :smirk:

Någon som kan hjälpa mig att reda ut begreppen?

HD A betyder att höfterna är utan anmärkning, dvs de är fria från dysplasi. HD C betyder lindrig höftledsdysplasi.
HD grad 2 är den gamla skalan för att mäta HD och betuder att hunden har måttlig höftledsdysplasi.

Dysplasi är när ledkulan inte ligger som den ska i ledskålen.

Tack så mycket! :bow:
Vet du vad som menas med Artros ua (utan anmärkning är jag ju med på men, artros?) också?

Artros är pålagringar och kommer av att leden inte är korrekt. På armbågarna beror det ofta på dysplasi.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 740
Senast: tanten
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 297
Senast: TantAgda
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 523
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Jag har sedan drygt två veckor tillbaka bara min 13-åriga whippet kvar. Hon har sedan hon var valp varit helt okomplicerad med att...
Svar
9
· Visningar
743

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka