jag har när jag har stött på det problemet bytt utmot korn.det har fungerat kanonbra!
Och ibland har det faktiskt räckt att bara krossa havren så är de inte lika pigga. Jag föredrar rena produkter,alltså havre, korn, hö-hösilage,betfor,vetekli,melass,linfrön osv.
Fungerar inte de naturliga,då,endast då testar jag de andra,som text "breed produkterna". Jag fick reda på av en annan bonde (inte den jag har här hemma) att de "konstgjorda" produkterna är just bara "rester" av korn havre mm. inte om jag vet om det stämmer eller ej,men jag vill ha äkta vara,jag vill inte att "mina" hästar sedan ska helt plötsligt ha "galna ko sjukan" ( nja nått liknande) för att det det har funnits nått i just de produkterna somär "konstgjorda".
Jag håller mig till äkta havre och korn,där ser jag iaf att det är ren havre och korn,när jag ger hästen det.
jag har aldrig tyckt om de där produkterna och kommer nog aldrig tycka om dem.. men smaken är ju som baken eller hur, vad tycker ni? använder ni dem mycket?tar ni bort havren och kornet helt och hållet mot dessa produkter? är ni helt bombsäkra på att det är som de säger som det ska vara i dessa produkter?