Havrefritt!

peace

Trådstartare
Har en häst som det är konstaterat att hon inte tåler havre (Alltså hon tåler det inte, hon blir ful i pälsen, tjock i benen).
Har kollat runt lite på havrefria sorter, men många av dem innehåller ju havremjöl,havrefrömjöl o.s.v.
Är det ngn som har förslag på ett bra helt havrefritt foder (helst inte pellets).
Hon är en travare så hon tränas ganska mycket.

Sv: Havrefritt!

Någon form av Müsli kanske? Kolla mustang, krafft, hippo...

Mustangs musli är havre fri så den kör jag med.
Innehåller dessutom linfrökaka så hästen är jätte fin i pälsen och så är det ju bra för magen:)

Märket Marstall som Granngården har markanadsför något av sina foder som havrefritt, vet dock inget mer.

Åsebro skriver så här om sitt havrefria, dock muslipelleterat foder.
ÅSEBRO COOL
Havrefritt färdigfoder för heta hästar och ponnies

COOL är ett havrefritt müslipelleterat foder för ”heta” hästar i lätt träning och för god tillväxt på unghästar. Cool är ett utmärkt foder för ponnyhästar.

COOL tillsammans med ett bra grovfoder (hö eller hösilage) är allt som behövs för att tillgodose hästens näringsbehov.

Innehållsdeklaration: Korn, vetekross, betfor, lucern, soja, melass, salt, bryggerijäst, kalk, linfrökaka, mineraler, vitaminer,.

Jag tror att Edel håller på att ta fram en havrefri musli också som finns att köpa men inte marknadsförs så mycket ännu, finns i alla fall att köpa i Vittinge (mellan Uppsala och Heby)!

Har du kollat in Racing foder.
De har ett nytt helfoder-havrefritt- som är pelleterat som heter Racing Peacemaker.
Kolla även in deras Racing Progress kan blandas med 50/50 av annat sädesslag som din häst tål eller ges som det är.

Lycka till

Hippo Harmoni är havrefri, dock vet jag ej om det är något havremjöl i den? Nordisen får den och hon tycker det är smaskens :d Den ser faktiskt väldigt god ut :D

eggersmann örtmusli har jag gett förut, den är havrefri

Tack för alla svar:bow:
Har varit o köpt Lympos havrefri.
Är HELT havrefri o min foderhandlare var återförsäljare för det.
Och hon äter det med god aptit:bump:

Tack för alla svar:bow:
Har varit o köpt Lympos havrefri.
Är HELT havrefri o min foderhandlare var återförsäljare för det.
Och hon äter det med god aptit:bump:

Salsa's HavreFriMix är bättre med bättre råvaror (varav de flesta svenska = bra för miljön också) och mindre sockerprodukter (MAX 3%)
Också HELT havrefri, finns från Skåne upp till Hudiksvall...
www.salsafoder.se
Absolut bästa pris på müsliprodukter också!
Lympos har sämre råvaror och mer importerat och MINST 8-10% sockerprodukter.

Salsa's HavreFriMix är bättre med bättre råvaror (varav de flesta svenska = bra för miljön också) och mindre sockerprodukter (MAX 3%)
Också HELT havrefri, finns från Skåne upp till Hudiksvall...
www.salsafoder.se
Absolut bästa pris på müsliprodukter också!
Lympos har sämre råvaror och mer importerat och MINST 8-10% sockerprodukter.

vilka priser ligger Salsa på? hittar inga priser på hemsidan det rör sig ju om 25 kg säckar. pris?

Liknande trådar

Hundhälsa Alltså - jag har ju någon sorts hygglig idé om vad som är en tjock respektive smal hund, men vill ändå gärna höra hur ni andra bedömer...
Svar
16
· Visningar
920
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 357
Senast: Castellini
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 993
Senast: Takire
·
Hästvård Idag var vi på klinik och det konstaterades att farbrorn har en rupturerad peroneus. En sena i bakbenet som alltså är av. Dock trodde...
Svar
14
· Visningar
1 345
Senast: Saile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka