L

Lightness_85

Hur mkt kostar eran havre?
En bonde i min stad tar 119 kr för 50 kg havre.. billigt eller dyrt??
 
Jättedyrt! Jag betalar 50 öre per kilo direkt av bonden / Miranda
 
Jag som tyckte det lät billigt.. :crazy:
På granngården kostar ju 25 kg 90 kr eller något sånt =ännu dyrare!

Kan man köpa havre av vilken bonde som hellst eller?
 
jag handlar på granngården å köper 60kg för 150-200 kronor
ger ½ kg morgon ½ kg kväll men beror ju på hästen vad den behöver väger osv.
 
Jag har aldrig behövt köpa havre "i butik", utan har alltid köpt direkt av nån bonde eller så har det ingått i hyran.

Bönderna jag har köpt av har tagit 1-1,50 kr/kg. Säkert svart, men det är vad jag har betalat... :o
 
är väl bara jag som köper skitdyr havre:
30 kg 100 spänn,men så köper jag det hos en svindyr affär oxå! :)
kramar
 
Så dyrt var det inte. granngården här i v-ås tar 90 kr för 25 kg har jag hört!! :eek:
 
Jag betalar 12 euro för 40 kg. Alltså ungefär 120 kr.

Jag tycker priset är helt ok då det är väldigt fin havre utan tillstymmelse till skräp. Finns en bonde som gör havre här men den är inte alls lika fin så jag vill inte fodra med den.
 
Min bonde tar 1:-/kg... :)
Det du betalar tycker jag verkar onödigt dyrt om det inte är väldans fin havre... Kolla runt med några andra bönder om dom säljer billigare!
 
Bonden tar 1 kr/ kg. :)

På Granngården tar dom 103.50 kr för 30 kg av Krafft's Hästhavre. Alltså 3.45 kr/ kg!! :eek:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 674
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Har en 3 årig mellanstor hund (11kg) som jag måste byta foder på. Äter idag Alpha Spirit men är för dyrt och för hög fetthalt, måste gå...
Svar
6
· Visningar
383
Senast: Migo
·
Tjatter Alltså var och varannan gång jag handlar, oftast på ica, så är det fel på kvittot. Som idag i lilla lokala ica butiken skulle osten...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 132
Senast: MML
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 242

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp