Havre från 2007

Ellyne

Trådstartare
Är den ok att använda?
Hur kan näringsinnehållet tänkas se ut? Har den tappat mineraler, vitaminer?

Den är rätt fräsch, en del bara skal utan kärna, har förvarats svalt i tunna. Luktar lite källare (eller hur man ska beskriva det) men hästen äter det och det smakar inte dåligt (har provat).

Sv: Havre från 2007

det går säkert att använda
lär inte vara några vitaminer i det dock
men jag hade gjort en hygienanalys på det, eftersom du säjer att det luktar "källare" - skulle kunna vara mögelangripet...

Sv: Havre från 2007

Jag kollade upp att en hygienanalys kostar ca 670 kr. Och det här gäller 1 tunna havre.
Jag vill inte utfodra med något som kan riskera vara dåligt. Läste på kraffts hemsida att angripen havre kan vara något mörkare och ha en speciell unken doft. Stämmer med havren jag har. :crazy:

Liknande trådar

Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 584
Senast: mackan
·
Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 626
Senast: lady_vip
·
Foder & Strö Hej. Jag skulle behöva lite foder tips. Så som det ser ut idag så äter min häst granngårdens egna original pellets och han får ca 1kg...
Svar
5
· Visningar
1 240
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö Är det någon här som har en häst med allergi i form av urtikaria mot någon viss grässort? Förra sensommaren reagerade min häst på något...
Svar
14
· Visningar
2 848

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar