Havens örtmüsli

Leeelot

Trådstartare
Någon som vet om det har lika "örtig" doft (typ tandkräm) som St Hipp Naturmüsli? Kräsen häst som gillar den, men har lite för mkt protein..... O om kornen är typ stora, o inte massa "mjöligt":p
 
Enligt deras innehållsförteckning: fänkål, pepparmynta, timjan, koriander, mejram, Och det är pepparmynta som luktar 'tandkräm'.

Eller... tandkräm luktar pepparmynta.
 
Ok, eftersom jag inte läste ditt inlägg ordentligt:

Hipployt: fänkål, pepparmynta, timjan, koriander, mejram
Havens: eucalyptus, timjan, pepparmint, mynta, mejram och basilika.

Mynta/pepperamynta luktar starkt, och det vi människor kanske märker mest, vad din häst kommer att säga om dessa vet jag inte.

Det låter ju även som att det är hela 'korn' och inte mjöligt. Men det vet man ju inte, och det kan även skilja lite från säck till säck, har jag märkt
 
Nja, vill gärna ha svar fr någon som vet...inte tror.:)
St Hipp Naturmüsli SOLO som jag köpte först pga lägre stärkelse mm innehåller också örter (bla mynta), men luktar ingenting. O den är väldigt mycket smått i, så fick slänga varje dag....
 
Inget svar på frågan i sak - men förutom dopingsaspekten (som ju finns oavsett om du tillsätter själv eller det redan är tillsatt) så kan du ju köpa mynta/pepparmint och själv tillsätta vilket foder du vill.

Det är så jag får i mina mineralerna de annars anser smakar bajs.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 130
Senast: Anna-Bella
·
  • Artikel
Dagbok Att jag suger på att komma igång med matlagning är känt sedan länge, men det hindrar mig ändå inte från att vilja utforska nya recept...
2
Svar
22
· Visningar
2 275
Senast: Exile
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 742
Senast: MML
·
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 095

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp