E

Expensive_Hobby

Hur mycket behöver en snygg hatt kosta? Det finns tydligen ingen övre gräns men om man tävlar på lokal nivå, var går den undre gränsen?

Sv: Hatt

Beror på vart du får tag på en hatt men under 500 lappen är svårt att hitta om man vill att den ska sitta kvar !! (Vilket jag tycker är ganska viktigt, vill inte tappa hatten inne på banan..)
Min kostade 7-8 00 och det är ingen jättedyr hatt utan mer "base"..
Var som sagt noggran med utprovandet av hatten ! ;)
Jag tycker det är bättre att den klämmer lite än att den flyger hela tiden...men det är väl upp till var o en hur man vill ha det..:D
/E

Köpte precis en hatt till min man som vill börja tävla i år. Han kommer att vara med på både lokala tävlingar och quartertävlingar.
Hatten kostade 300kr och den ser riktigt hyfsad ut och passar bra också.

Jag köpte en hatt förra året på Euro Horze mässan för 300 kr, med mörket PIONEER, usa tecnics. En super bekväm och snygg hatt!

köpte nyligen en jätte fin hatt från wrangler för bara 390 ;)

snyggare att rida med en vanlig hjälm, det finns ju westerninspirerade hjälmar som e hyffsat snygga!

Man kan spara pengar på sin utrustning men man skall aldrig snåla med hatten. Den är kronan på verket och det är den som syns bäst. Köp en billig skjorta eller billiga chaps men hatten får aldrig se billig ut.

Konstig nog när man tänkar på det, det har du rätt i. Om man tittar på ryttaren och de har en "billig" hatt det märkar jag mer (det stör mig/hela intrycket på nåt sätt) än om de har t ex billig chaps.

hmmm, How interesting...

Sv: Re: Hatt

Håller med, har både dyr hatt och en under 500 lappen, den billigaste ja har är nog den snyggaste också..

Liknande trådar

Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 069
Senast: Bison
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: Lady_S
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·
Kläder & Bli fin Jag behöver tips på en snygg och bra regnkappa. En att ha till och från jobbet, när man går på stan m m. Främsta kravet är att den är...
Svar
7
· Visningar
731

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar