Hatar att oroa mig!

memma

Trådstartare
Jag blir så trött på mig själv.....är gravid i v16 nu (15+3) och har fått Ul tid den 3/12 men jag oroar mig så mkt nu sista dagarna ändå att det kanske inte finns nåt i min mage, tänk om jag inbillar mig???
Jag har ju mått jätte illa innan och rasat 6,3 kg i vikt för man inte kunnat äta, men fått akupunktur mot illamåendet, som har hjälpt massa. Det spänner och känns tuffare att böja sig frammåt, så nog växer magen, dock ser jag det bara som min fläskmage :o...sambon tycker den e mer spänd nu inte dallrig :crazy: Men jag oroar mig ändå att det inte finns nåt där....nu känns det nästan som om man skulle gjort ett grav test till bara för att se vad det visar....Jag gjorde bara ett grav.test i V5..då vi fick reda på att vi skulle få barn.....

Är jag nojjig, och kan sluta oroa mig?? JAg har ju inte blött eller ngt. Har mina tråkiga flytningar bara :( men det tillhör nog ett gravid tecken verlar det som om.......

Vill att det ska vara den 3/12 nu så vi får se att allt e ok med lill*n i magen!!

Var bara tvungen att skriva av mig!!

Sv: Hatar att oroa mig!

Låter precis som mig med barn nummer två, och ju närmare ultraljudet jag kom desto mer säker var jag på att jag var "tom".

Men icke, i magen sprattlade jordens goaste lilla Gustaf:love:

Nu behövde ju inte jag vänta tills v.18 på att få se Grodan, jag hade redan hunnit göra 3 VUL/UL innan v.18.

Men jag tog ett gravtest ganska sent in iaf, för jag blev så nojig :)

Det hör nog till att vara lite orolig/nojig inför det stundande UL speciellt om man inte gjort något tidigt VUL :)

Ja, klart att man säker oroar sig, men just nu känner jag mkg lite lugnare, mådde lite illa innan i fm o nu när jag varit ute och gått så känner man mer "spändhet" i magen...dem vanliga känslorna.....:angel: dem som jag tror ska vara gravidtecken......Återstår o se kanske tomt på UL skärmen sen, haha

Du och jag borde få ungefär samtidigt :)
Jag är i vecka 17 och ska på ultraljud den 27/11.

Jag längtar så otroligt. Det är mitt andra barn och har känt att det är något som rör sig där inne :) Förhoppningsvis är det ett barn så jag inte blivit grundlurad ;)

Och nog tror jag att din med är därinne! Synd att du bor långt ifrån mig har ett extra gravtest här hemma som du kunde fått använda för att stilla din oro :)

Ååh, jag känner igen det där!

När jag väntade Loke, så oroade jag mig under i stort sett hela graviditeten. Det var bara på UL och hos BVC som jag lugnade ner mig.

Tänkte på en sak!

Jag var hos BM i veckan och fick då höra lillens hjärtljud. Jag tror att det var först då det gick upp för mig att jag också snart kommer ha en liten att mysa med :)

Tänkte på en sak!

Jag var hos BM i veckan och fick då höra lillens hjärtljud. Jag tror att det var först då det gick upp för mig att jag också snart kommer ha en liten att mysa med :)

Jag har frågat om man kan få höra hjärtljud nu, men dem sa bara att i vecka 20 typ.. då har man ju redan varit på UL :grin:

När är du beräknad?? Jag e till den 29/4....kanske ändras efter UL, men vet ganska exakt när det blev till ca så...

Tror jag kanske kände bebis förra fredagskvällen när vi gått och lagt oss i sängen, låg på rygg o vände mig o la mig på sidan, kände jag nåt bubblande känsla, en känsla jag aldrig känt innan.....dock har jag inte känt nåt sen dess, så det var kanske inbillning...:confused: Vet ju ej hur det känns....Längtar efter UL....

Anledningen till att BM är lite försiktig med att lyssna på hjärtljud enbart före v.20 är för att det faktiskt kan vara svårt att höra innan.

Det skapar ju än större oro för mamman i slutänden ..

Jag är beräknad till den 20 april om man går efter min sista mens och 28 april om man går efter storleken på bebisen i vecka 7 då jag gjorde ett ultraljud.

Så vi är ju nästan beräknade samtidigt.

På mig var det inga problem att höra hjärtljuden. Jag tror att min sambo kände sig mer delaktig och mer involverad också efter det. Jag var hos BM i tisdags.

Jag tycker att det känns bubbligt nu när de rör sig i början så det var nog bebisen du kände. Jag tror att så här tidigt i graviditeten så känner man nog inte när de sparkar och så men att när de gör en kullerbytta då känner vi det :D

Nej men det kan vara svårt att höra hjärtljud och det är därför BM i regel är lite restrektiva med att lyssna innan v.20 :)

Vad roligt för er att ni kunde höra och att sambon kände sig mer delaktig nu :)

Jag har sett att folk kallar de veckorna "spökdelen" av graviditeten, för det är mitt emellan illamåendet och när man börjar känna sparkar. Man känner ingenting, ser ingenting och mår precis som man gjorde innan man blev gravid. Jag vet att det är svårt att låta bli att oroa sig, men tänk såhär, om ett par veckor kommer du känna h*n varje dag.

i v 15 fick vi lyssna på hjärtljuden, BM sa att de gör det här för att "dubbelkolla" att det finns bebis i magen, de ser ju på u-prov o blodprov men vi skrev in oss v 15 och då kollade hon så vi verkligen hade gått så långt.
de lyssnade även på hjärtat vid v19-UL här :)

är säkert bebis som rör sig, jag började känna min i slutet v 13 nu sparkar den så hårt att sambon känner det när han lägger handen på magen :p (är i v 21)
jag har moderkakan i bakvägg därför har jag känt så tidigt:)

Jag har sett att folk kallar de veckorna "spökdelen" av graviditeten, för det är mitt emellan illamåendet och när man börjar känna sparkar. Man känner ingenting, ser ingenting och mår precis som man gjorde innan man blev gravid. Jag vet att det är svårt att låta bli att oroa sig, men tänk såhär, om ett par veckor kommer du känna h*n varje dag.

Åhh, jag känner mig illamående o mår knäppt i nu...mår inte alls som jag gjorde innan jag blev gravid...får ju akupunktur mot illamåendet...hoppas på att det ska vända snart.....så det kanske är mitt säkraste kort, på att det finns ngt i magen....men jag längtar ändå sååå efter UL så man vet att allt är OK (förhoppningsvis)

Det är inte klokt vad man förändras när man får en liten "deg" i magen som växer! Man får helt andra tnkar o palner i livet...Det trodde jag aldrig!!

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är gravid i vecka 12+6 och jobbar som undersköterska i äldreomsorgen. Jag har sen vecka 8 fått ont när jag jobbar. Det drar och...
Svar
12
· Visningar
3 716
Senast: Anna-KarinO
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 473
Senast: escodobe
·
Gravid - 1år Jag går in i vecka 15 (14+0) i dag, och undrar när man börjar gå upp i vikt?? JAg har nu gått ner 6,2 kg sen jag blev gravid (visst jag...
Svar
4
· Visningar
1 043
Senast: tinissen
·
L
Gravid - 1år Har äntligen tagit mod till mig att logga in och börja skriva igen... :P Har suttit och läst en hel del trådar här och nu är det alltså...
Svar
11
· Visningar
8 518
Senast: Noa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V