P
prallan
Jag läste i en annan tråd att en hade haft en värderare ut att värdera dennes hästar. VAD ÄR DET???? Vad är det för utbildning? Jag har aldrig hört talas om det förut.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tolkade det som lite av ett ifrågasättande. Men jag backar direkt om det inte var så det var menat!Hmm, undrar om det var en sådan? I tråden stod det att denne värderade en åring som var en korsning mer än de renrasiga hästarna. Då undrar jag vad en sådan värderingsman tittar på, vad den har för bakgrund.
Nu blev jag nyfiken. Kan du inte ge ett exempel på någon av hästarna som blev värderad, dvs ras, ålder, storlek, utb, ev skador/fel/annat och vad den fick för värde. Ta gärna en häst som inte är till salu så att moderatorn inte tycker att det är smygannonsering...
Mina hästar i företaget har inte blivit värderade, de jag köpt har ju värderats till köpeskillingen men uppfödda föl fick schablonbelopp.
Vilket jätteroligt jobb, jag tror jag skulle vilja bli hästvärderare, kan ju redan försäkringar och hästar så då kanske inte steget är så långt![]()
Vad shysst av dig att dela med dig!![]()