Hästuppfödare förbjuds att ha hästar

Sv: Hästuppfödare förbjuds att ha hästar

Jag önskar någon kunde förklara för mig vad skillnaden mellan brister och brister är. :(

Bortförklaring att hen sålt hästar som gått stora mästerskap, de ka de väl ha gjort trots att de växt upp i dålig miljö.
Den som köpt hästen kan ju ha gjort ett jättejobb med den.
Det tar väl inte bort uppfödarens ansvar att hålla sina hästar och stall i bra skick.

Bortförklaring att hen sålt hästar som gått stora mästerskap, de ka de väl ha gjort trots att de växt upp i dålig miljö.
Den som köpt hästen kan ju ha gjort ett jättejobb med den.
Det tar väl inte bort uppfödarens ansvar att hålla sina hästar och stall i bra skick.

håller med..

Jag tycker det är hemskt att det inte kan bli ordning på alla dåliga djurförhållanden snart

Precis och tyvärr är det inte allt för ovanligt att det hos sk seriösa kända uppfödare även förekommer missförhållanden.
Och precis som denna uppfödare så tror de sig stå över allt vad lagar säger.
Och känner sig säkra pga att de sålt hästar som går bra och genom detta har välkänt namn.
Man hör många förvånas när de varit till suteri/uppfödare X och ser hur hovar ser ut på tex avelsson och andra brister.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Länsstyrelsen förbjuder en man i Ångermanland att ta hand om hov- och klövbärande djur. Detta efter att de under kontroller hittat flera...
Svar
0
· Visningar
408
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En kvinna i Östergötland har brustit i sitt djurägaransvar och förbjuds av länsstyrelsen att ta hand om hovbärande djur.
Svar
0
· Visningar
496
Senast: Gunnar
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 124
Senast: QueenLilith
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 009
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama