Hästtransportör väst-ostkust

Tillis

Trådstartare
Hej,
Jag ska köpa en häst som står några mil ovanför Göteborg, och jag själv bor i Småland, på ostkusten.
Eftersom det blir en resa på dryga 50 mil, funderar jag på att använda mig av en hästtransportör istället för att köra med bil och släp.
Tyvärr lyckas jag inte hitta ngn transportör som kör från västkusten till östkusten (mer än möjligtvis Gbg-Sthlm).
Finns det möjligtvis någon här som känner till något bolag som kör denna sträcka, eller kan göra större avstickare från vanliga rutterna?

Hur gör man annars vid sådana här turer - låter man hästen åka typ till Skåne först, stanna en natt, och sedan åka en ny tur som går längsmed ostkusten?

Mvh Tillis

Sv: Hästtransportör väst-ostkust

Det finns transportörer som kör denna sträcka,vet dock ej exakt vilka.Jag googlade transportera häst och fick upp många.Kan tillägga att min dotter nyligen åkt med sin häst från en liten ort sex mil norr om Göteborg ner till ett ställe sju mil öster om Hässleholm.Denna resa gjorde hon ensam med vanlig bil och transport.Det gick jättebra,men tog många timmar.Man måste naturligtvis stanna varannan timme typ och ge vatten och kolla hästen noga. Personligen tycker jag att man alltid ska vara två i bilen om det skulle hända nåt.(Kan tillägga att på nerresan gick bilen sönder i Laholm! Men hon och hästen blev hämtade utan problem,de behövde inte ens lasta ur!)Lycka till med din häst!

*kl*

Reklam för, skitsnack och/eller efterlysning av transportörer får ej göras i diskussionstrådarna.

Vill man efterlysa transportörer, tränare, ridläger, utrustning och annat, görs detta lämpligen bland radannonserna.

Mvh

moderator

Då får jag be om ursäkt.
Sökte först på gamla trådar om transport av häst, och fick då upp en del men inga som svarade mina funderingar.

(Tycker nog lite ändå att jag även ville få svar på frågor hur man går tillväga vid längre turer/omvägar, och inte bara tips på transportörer).

Mvh TS Tillis

Det var därför jag lät tråden ligga kvar :), men jag ville bara tala om i förebyggande syfte, så att ingen skulle komma med förslag på namn och telefonnummer i diskussionstråden.

Mvh

Moderator

Ja,jag kan hålla med dej och hade ingen aning om att det var förbjudet att tipsa någon om nåt! Tur då att jag inte la ut dom kontaktinformationerna jag tänkt för att hjälpa dej! Visste inte alls att det var förbjudet.Varför får man inte det?

Ja,jag kan hålla med dej och hade ingen aning om att det var förbjudet att tipsa någon om nåt! Tur då att jag inte la ut dom kontaktinformationerna jag tänkt för att hjälpa dej! Visste inte alls att det var förbjudet.Varför får man inte det?

Hej, när du blev medlem här på forumet, fick du kryssa i en ruta att du godkände de regler vi har på bukefalos. Det här är reglerna, som du godkände när du blev medlem på bukefalos.

Bukefalos och forumets regler

Trots att administratörer och moderatorer på Bukefalos.com kommer att försöka hålla alla oacceptabla inlägg borta från forumet är det omöjligt att granska alla inlägg. Alla inlägg uttrycker den enskilde författarens åsikter. Varken Bukefalos, de som administrerar Bukefalos.com eller Jelsoft Enterprises Limited (utvecklare av vBulletin) kan hållas ansvariga för innehållet i något inlägg.

Detta är de regler man går med på att följa i och med att man registrerat sig som användare och skriver på forumet.

Följ alltid svensk lag. Inlägg får inte innehålla uppmaningar till brott eller beskriva olagliga aktiviteter. Undvik material som kan anses vara stötande. Detta gäller för all typ av text du skriver in samt för länkar och bilder.

Lägg inte in copyrightskyddat material, varken text, bilder eller annat, om du inte fått tillåtelse att använda dem av den som har upphovsrätten.

För att forumet ska bli trivsamt och användbart för alla besökare skall du följa allmän netiquette (nät-etikett). Kort sagt innebär detta att man ska bete sig korrekt och vettigt även på Internet. Var vänlig och korrekt gentemot andra och gå aldrig till personangrepp.

Diskutera inte enskilda personer, varken namngivna eller beskrivna så att någon förstår vem du menar. Likaså skall inte företag som är starkt förknippande med en eller ett fåtal personer diskuteras, då detta ofta leder till reklam för, personagrepp på eller smutskastning av dessa.

Reklam, annonsering och marknadsföring är inte tillåtet på forumet. Vill man marknadsföra, sälja eller efterlysa något kan detta göras på annonssidorna, länksidorna eller genom att köpa banner-plats på sidorna.

För att förenkla för de som söker svar på frågor skall frågan besvaras direkt i tråden, inte genom en länk till en annan plats. Länkar är dock tillåtna som en fördjupning efter ett uttömmande svar.

Om du ser trådar eller inlägg på forumet som du anser bryter mot dessa regler eller på annat sätt är olämpliga skall du tipsa moderatorn för forumet genom att klicka på Rapportera-ikonen i det berörda inlägget. Gör gärna detta även om du är osäker på om inlägget bryter mot reglerna, du hjälper moderatorerna att hitta inlägget och de kan sedan ta ställning till om det behöver åtgärdas.

Administratören och moderatorerna på Bukefalos.com reserverar sig rätten att radera, redigera, flytta eller stänga en tråd av vilken anledning som helst.

Bukefalos har även rätt att stänga av användare som bryter mot dessa regler. Användarens IP-nummer lagras i samband med att inlägg skrivs för att säkerställa detta.

http://www.bukefalos.com/f/faq.php?faq=vb_faq

Med vänliga hälsningar

moderator

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel
  • Ny sits
  • Spånpellets

Omröstningar

• Tvättstugedrama