Hästtransport?

Ela

Trådstartare
Hej! Någon som kan tipsa om en bra hästtransport? Har idag en Värmlandsvagn 01, boggi, men ska byta.
Vill ha en 04 eller nyare.

Tips?
Vad skulle ni valt om ni köpte ny?

Sv: Hästtransport?

Det finns drösvis med trådar om du söker under "utrustning" - både ris och ros om olika märken.

Det finns också massor av trådar om vikter, som för de flesta med b-kort är direkt avgörande för vad man kan välja om man vill framföra ekipaget lagligt.

Tipsar också om att fortsätta på någon befintlig tråd, men det är lämpligt att du funderar över vilka förutsättningar du kräver. Dubbelaxlat, sadelkammare, aktuell total- eller tjänstevikt, lastkapacitet, material: alu, glasfiber, plyfa (golv: alu eller plyfa) etc.

Hej! Någon som kan tipsa om en bra hästtransport? Har idag en Värmlandsvagn 01, boggi, men ska byta.
Vill ha en 04 eller nyare.

Tips?
Vad skulle ni valt om ni köpte ny?
Vi fick ett mycket bra inbytespris från just Värmlandsvagnen när vi bytte upp oss till en ny!

Her ett UME släp Modell A60. Jag är jättenöjd! Den har dörrar i bak som känns jättetryggt och smidigt , är stor och ljus invändigt med många luftinsläpp samt har en stor sadelkammare.

Har även en värmlandsvagnen och det är STOR skillnad! UME släpet är mkt lättare och smidigare att hantera även om det är större, det går tystare och blir inte lika varmt på sommaren.

Mitt är en 02:a men ser ny ut.

Liknande trådar

Utrustning Letar runt efter en hästtransport och är lite osäker på vilket typ av golv man ska ha. Vad jag vet är att jag inte vill ha trä. Fundera...
Svar
7
· Visningar
863
Senast: lillan222
·
Utrustning Har köpt en hästtransport med trägolv, men vi fick till ett aluminium golv som vi kan byta till. Har en vän som är händig som ska hjälpa...
Svar
2
· Visningar
432
Senast: Emiro
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Oh_really
·
Utrustning Är på jakt efter en hästtransport. Har hittat en jag ska kolla på i helgen. Blev besiktad UA dec 2023. Har trägolv men man får med ett...
Svar
7
· Visningar
709
Senast: Cavallo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama