Caroline.l.t
Trådstartare
Nån som har tips på släp med hög komfort, dvs stabil och tyst. Måste även ha aluminiumgolv och inte vara onödigt stor. Fronturlastning ett plus.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med! Låg step-up, aid-system så man kan stänga och öppna bommen framifrån och fullhög dörr fram så man kan lasta ur där om man vill. Ligger dessutom superstadigt bakom bilen. Lastar och åker i väg på träning/ tävling ensam.Fautras, själv har jag ett 1,5 hästars som är väldigt smidigt.
Jag har ett tvåhästars Provan med maxad vikt (2000 kg) och kör två av våra tre lusitanos ensam hur enkelt som helst. Det enda släp jag skulle kunna tänka mig att byta till är ett Fautras Oblic - just för att jag rätt ofta kör två hästar men då behöve rjag byta dragbil också... Har en elev med ett 1,5, jättebra släp om man bara har en häst tänker jag. De flesta som ser vårt släp vill ha ett! Det är så himla praktiskt och dessutom väldigt bra komfort för hästarna.Håller med! Låg step-up, aid-system så man kan stänga och öppna bommen framifrån och fullhög dörr fram så man kan lasta ur där om man vill. Ligger dessutom superstadigt bakom bilen. Lastar och åker i väg på träning/ tävling ensam.
Jag har 1,5 hästars med totalvikt 1300 kg (typade ner det när jag köpte det) så jag får dra det med B- kort med min bil. Har då en lastvikt på 650 kg (räcker gott och väl till min fjorddam).
Ljudnivån är dels baserad på däcken, dels isoleringen och design/luftmotstånd. Dåliga däck ger oftast högre ljudnivå, jämför med hur olika däck fabrikat påverkar ljud nivån i din bil.
H60 finns inte men det finns HB, HBE eller HBX med efterföljande siffra 506 eller 511En bekant har ett nytt Ifor Williams H60(?). Visserligen stort men hästarna åker så fint i det. Är stort fönster framtill så de har bra uppsikt därinne. Upplever det betydligt behändigare än en annan bekant stora Ume av lyxmodell.
Fast det är väl det som är boggie? Det andra är ju bara tvåaxlade.Jag vill slå ett slag för Ume med den indiviuella fjädringen som gör att däcken följer vägen bättre. Det är också ett högt släp, som jag upplever att hästarna tycker är trevligt.
Ja, det var boogie jag syftade på, för det stod inget i TS fråga om det var Boogie eller något som var efterfrågat.Fast det är väl det som är boggie? Det andra är ju bara tvåaxlade.