Hästschampo

gulkiwi

Trådstartare
Vilket är det bästa schampot ni testat?

Vill ha ett som rengör kanonbra, ger fin glans. Och ett som är bra till vita partier, har tidigare kört med Quicksilverschampo men det är inget jag sett på flera år nu tyvärr.

Sv: Hästschampo

Jag använder och gillar Fieblings Aloe Vera Schampoo, det rengör superbra och luktar dessutom jättegott. Drygt och effektivt, pälsen känns len efteråt.

Jag använder Absorbines hästschampoon. Tycker de är supersuper bra! Hästen blir plank och lite "glatt" i pälsen som gör att smutts inte fäster lika lätt igen. Drygt som attans och de vita bakbenen blir verkligen helt vita, hur smuttsiga de än varit innan. :love: Luktar äpple dessutom. ;)

Jag använder alltid Grummes grönsåpa. Det ger bra resultat och är skonsamt mot hästens hud. Vissa säger att det inte gör något om man missar att skölja ur medan andra dock påstår att det kan blistra så jag sköljer väldigt noggrant för säkerhetsskull. Som jag skulle gjort med vilket vanligt schampo som helst.

Tror det schampot säljs av Equality Line, hör med en återförsäljare hos dig! :)

Jag tycker det är superbra :D Det gör rent hästar som är skitiga. Jag använder rotborsten ibland när det är riktigt skitiga hästar. Samtidigt så torkar det inte ut hårbotten på min shettis som ofta blir torr :)

Jag har även provat Fieblings Aloe Vera Schampoo och det är också bra ;) Men grönsåpa är billigare!

Men jag vill ha ett riktigt lyxschampo inför utställning! :D

Till vardags använder jag emins linimentschampo, det tycker jag är smidigt när man inte har spolspilta och när det inte gör något om man lämnar schampo kvar.

Jaha, du tänker lyxigare än grönsåpa. Då är jag med ;) Det kanske är lite väl "enkelt" om någon känner lukten av grönsåpa och kan lokalisera det till din häst :D

Jag kan då rekommendera Fiebing Horse Salon Shampoo, det luktar mumma och hästarna blir så mjuka och glänsande :love:

Absorbine schampot som finns på Hööks! :love::bow:

Det är mysigt att jobba med, hästen blir REN och det luktar mums! :d

+ Att det är billigt, kostar runt 200kr för 1l! :laugh:

Utställning, då ska du nog kolla dig över mot USA, typ Mustang och Cowboy produkter.

Är det skimmelschampoo du är ute efter? (fick för mej det).
Har använt Mustangs schampoo (danskt) tidigare, men det tillverkas inte längre, så jag har provat Cowboy Magic shine in yellow out(tror jag att det heter). Funkar också bra!
Till vardags badar skimmelhästen i Prob,blir faktiskt vit av det oxå!:D
Lycka till!

Jag har fått tag i mustangglansmedel i alla fall, tror att det var det. Men nu väntar jag på två flaskor till med specialglansmedel så det blir svårt val sen när det blir dags.

Det är en skäck jag ska ha schampot till, fast han har väldigt lite vitt. Men benen har ju en tendens att bli väldigt skitiga.
Man får inte fråga om inköpsställen här va?

Probschampoo luktar mycket tjära, så jag är överbevisad!:D

Liknande trådar

Utrustning Jag vill byta ut mina vanliga stövelsträckare i plast till någon variant som är mer luftiga eller andas. Jag blir ofta svettig på...
Svar
7
· Visningar
424
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag vill gärna ha tips på torrschampo till min kliiga, oljiga hårbotten. Jag vet inte varför det kliar, trott på torrhet men jag är nu...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: Jahopp
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
611
Senast: Pegasus63
·
Hundhälsa Hej! Som rubriken lyder så undrar jag vad ni har för foder till valp? Det finns ju mer val av foder än man kan räkna nästan! Min kom... 2
Svar
22
· Visningar
1 260
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka