Hästrally

zitasmatte

Trådstartare
Har sökt men hittar inget som passar det jag ska ta upp så ber om ursäkt om jag missat den tråden. Hur som helst. Jag ska ställa upp i mitt första hästrally i höst å skulle vilja ha lite tips på vad det brukar vara med för övningar,för jag antar att det kommer vara de. Det jag har hört är att vi kommer att rida hela dagen,ca 7 timmar kanske? Sen tror ju jag då att det kommer vara lite olika stationer efter vägen som man ska klara av så de vore ju lite skoj om man kan träna lite hemma innan =) Sen undrar jag oxå hur pass mkt träning en häst behöver innan konditionsmässigt,för att orka rida så pass länge i sträck. Gissar att det blir mest skritt men ändå. Hästarna som jag ska ha med är två varmblod. Den ena på 17 år och den andra på 10 år. Dom är friska och krya och i bra hull. Dom rids just nu ca 5 dagar i veckan alltid i skogen och efter grusvägar i blandad terräng. Ridturerna brukar vara minst 1 timme upp till 2-3 timmar varje gång å då är de blandade gångarter och inte är dom speciellt svettig eller trött efteråt =)

Någon som har nåt råd att komma med? =)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan...
2
Svar
31
· Visningar
2 511
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 222
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 976
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
860
Senast: Stekspaden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp