Hej! Jag ha fått ett jobbigt problem som jag ha haft panik över ett bra tag nu. Ha alltid älskat hästar ända sen jag var liten och ordet häst var mitt första ord. Har haft egen häst i fyra år när jag 13-17 år och hade det helt underbart med min gulliga ponny. Sen blev han sjuk och blev tvungen att avlivas och jag ville inte ha någon ny häst då jag tyckte att det va jobbigt när min bästa vän försvann. Sen gick jag på ridskola i ca 2 år och trivdes inte sådär jättebra, saknade friheten och att rida ut i skogen när jag ville. Men sen hände det en ridolycka för ca ett halvår sen och jag trodde att jag skulle få sitta i rullstol för resten av livet men så blev det inte som tur är men nu känner jag fortfarande den rädslan av att jag ska skada mig eller dö när jag tänker på att rida. Ha aldrig någonsin tänkt eller känt så innan och det är så tråkigt då jag egentligen vill ha en ny häst men jag våga inte rida längre. Innan jag blev rädd så ville jag så mycket när det gällde hästar, jag skulle skaffa en läromästare och börja hoppa och börja tävla som jag alltid varit min stora dröm men nu känns det helt förstört. Någon som känner igen sig? Ingen som jag umgås med är hästintresserad och förstå inte hur ledsamt detta känns och säger bara att jag ska hitta en annan hobby.