Hästplågare får djurförbud

(Länstidningen i Östersund)
Mannen som dömts för att ha bundit fast en häst i träd och sedan lämnat hästen där tills den dog, får nu djurförbud. Relaterat Se också Länkar Länsstyrelsen förbjuder mannen att ha hand om hästar. Förbudet gäller tills vidare. Inom sex veckor efter att mannen tagit del av länsstyrelsens...

Läs mer...

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hästplågare får djurförbud

Vad skönt! Synd det tog sån tid bara. Lider när jag tänker på det stackars fölet som fick stå uppbunden ute utan skydd på årets kallaste dagar när det var runt minus 30 grader över en vecka i sträck.

Sv: Hästplågare får djurförbud

Så oerhört hemskt och förfärligt! Stackars häst. Kommer man verkligen så lindrigt undan med djurplågeri i Sverige?

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kära dagbok, Idag tänkte jag att vi ska prata om mitt kära kontrollbehov. Det blir nog lite rörigt, men jag ska försöka hålla mig...
Svar
18
· Visningar
1 489
Senast: Shaggy
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En kvinna med djurförbud har tagit hand om en mans hästar i Ulricehamn. Mannen får nu ett föreläggande enligt djurskyddslagen. ...
Svar
0
· Visningar
603
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Länsstyrelsen har gett djurförbud. En kvinna i 20-årsåldern, boende i Skellefteå kommun, har fått förbud att ta hand om hov- och...
Svar
1
· Visningar
990
Senast: Blueberry
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) En veterinär i Skåne förbjuds av länsstyrelsen att ha djur efter att ha dömts för djuplågeri. Förbudet gäller i ett år. Läs...
Svar
17
· Visningar
2 907
Senast: MonteRose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur