Hästpass????

C

cina 65

Hej vet inte om jag lagt detta rätt men annars får ni flytta det.
Min fråga är om någon här vet var man ansöker om pass till hästen och vad detta kostar?
Cina

Sv: Hästpass????

Hej vet inte om jag lagt detta rätt men annars får ni flytta det.
Min fråga är om någon här vet var man ansöker om pass till hästen och vad detta kostar?
Cina

Hej:)

Man ansöker om pass hos den "förening" (eller vad man nu kallar det) som hästen ska vara med i.... tex. Arab- arabföreningen, "ponny"- avelsförbundet svensk ridponny....

Så det beror på VAD för häst du har:)

Kostnad blir CA 1500 kr totalt (inte mer iaf- TROR jag)

Luddigt....Men det är sent;)

// Karin

Sv: Hästpass????

Vad är det för häst du har till att börja med?

För att kunna ordna ett pass behöver du först ha något slags papper på att du äger hästen och eventuella registreringspapper på hästen.

Sedan tar du ut en idkontrollant. Vissa rasföreningar kräver chipmärkning, så välj en kontrollant som ritar av hästen och som även kan chipmärka.

Du skickar sedan in tagelprov, idpappret samt chiprapport till din rasförening.

Id kontroll inkl chip kostar allt från 300-2000kr beroende på vem som gör det och vart det utförs.

Pass skiljer i pris beroende på vilken rasförening hästen ska tillhöra.

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
631
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 462
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 336

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka