Sv: Hästpass

IrpaSnirpa skrev:
Åhh!! hoppas det, skall försöka få kontakt med SIF snarast och fråga hur det ligger till, annars tänker jag terra dom där minst 5 ggr per dag tills dom ser till så hon har sitt pass.. :angel:

Det hjälper säkert :smirk:

Kolla på SIF:s hemsida, de skriver så här: Det är viktigt att insända handlingar rekommenderas, då Jordbruksverket beslutat att postens kvitto på insända handlingar gäller, som om att man har hästpass

Det är lugnt om du sparar kvittot alltså.

min hästs pass gjordes tack och lov typ 2001 eller nåt...men jag tänkte på det...han har den gammla versionen av pass med gult papper och där man bläddrar åt sidan....det nya är väl den blå som bläddras som en riktig bok måste jag "uppdatera" mej då eller?

Jag har inte skickat in för pass på mina hästar ännu. Allt är färdigt men, tänkte vänta tills det såg lite bättre ut på pengafronten. Det verkar som om jag får vänta väldigt länge... :smirk: så jag får väl se till att få iväg dem nu innan årsskiftet. Har skickat in på shettisen dock och han fick sitt efter ett par veckor. Det var betydligt billigare. :)

Skicka in du, med den här takten behöver du ändå inte betala förrän du sitter med pensionen i näven :smirk:

Hehe... jag får väl göra det. Anledningen att jag dragit på det till bättre tider var att en kompis för något år sedan skickade in sina papper och även då var det tal om låånga köer men, hon fick sitt pass efter några veckor bara.

nej jag menar inte att papprena är stulna, men jag menar det att jag har ju inget kvitto på att jag skickat dem, och om de skulle kommit bort, så blir d ju mer problem då...men igår så fick jag faktiskt en lappa om att avelskansliet har tagit emot dem!! :banana: *lycklig*
så nu är det bara o vänta... :)

Nu är det ju väl att de kommit fram, men i framiden - skicka alltid rekommenderat när du skickar värdepapper (som detta är!).

/Malin

absolut!...ska aldrig låta min mor ta hand om viktiga hästpapper igen.. :rofl: ;) ..hehe...men, men...som tur är är ju ingen skada skedd.. :)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt...
2
Svar
23
· Visningar
7 090
Senast: Lobelia
·
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
13 983
Senast: Korven
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har en häst på prov, import från Lettland. Den har ett Lettiskt hästpass, då behöver jag inte, om jag förstått det rätt, fixa...
Svar
0
· Visningar
1 186
Senast: Thrillie
·
S
Ekonomi & Juridik Behöver lite hjälp och råd från de som kan det här bättre än mig. Lånade ut min häst på foder i Augusti pga tidsbrist. Vi skrev...
2
Svar
21
· Visningar
2 733

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka