Hästpass till travare

K

knyttet

Är det så att godkända ID-kontrollanter INTE får utfärda konturdiagram på travare? Måste det vara en av STC:s godkända kontrollanter?

Har en kompis som skaffat hästpass till sin kallblodstravare, men hon ringde och frågade stc och hon fick till svar att veterinären kunde göra d.
Så hon tog dit distriktsveterinären som fyllde i tecknen och sen skickade hon d till stc och hon har då fått hästpasset!!

När jag red en travare som skulle få ett pass kom veterinären ut och gjorde konturdiagramet där han ändå skulle vaccineras. Det hade STC inga problem med.

Min kallblodstravare är registrerad i STC:s tredje stambok, hon får således inte starta i travtävling i Sverige.
I hennes fall gick det alldeles utmärkt att en "vanlig" veterinär (godkänd för att bl a utfärda FEI-pass) fyllde i konturdiagrammet.

PM:a mej om du vill veta mer!

Immer

VA??...vi ringde till vet. ute i flyinge när pass skulle skaffas till vårt varmblod.
Han målade av osv och fixade allt...och passet kom.

Vet i och för sig inte om han är godkänd av stc,men jag tycker det låter konstigt!!

Har pratat med STC nu, så jag kan ju berätta vad de sa ifall nån är intresserad! :p

Man får använda STC:s godkända ID_kontrollanter ELLER svensk veterinär. Man får inte använda ID-kontrollanter som inte är godkända av STC. Så! ;)

Liknande trådar

Samhälle Behövde mitt pass idag, ska inte resa men ska förnya bank-id och där godkänns inte körkort som id. Döm till min förvåning när mitt pass...
Svar
11
· Visningar
907
Senast: MiaMia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 337
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
586
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 458
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar