Hästpass på lokaltävling?

Y

yatzy

Jag har tänkt anmäla mig till en lokaltävling i dressyr i slutet av juli och undrar därför om hästen måste ha hästpass eller vara registrerad för att få starta?

Sv: Hästpass på lokaltävling?

detta året behöver du inte ha hästpass för att tävla (har inte heller fixat det än) och hästen behöver inte ha hästlicens för att tävla lokalt men om den behöver vara reggad tror jag e inte helt säkert men det finns andra som vet.

vart skall du tävla?? e sugen på att åka ut nu men det finns ju inga tävlingar så här års

bokslukaren skrev:
vart skall du tävla?? e sugen på att åka ut nu men det finns ju inga tävlingar så här års

Det är ju nu det är tävlingar :idea:

Din häst behöver inte vara registrerad heller för att få tävla lokalt! enda är att den måste vara vaccinerad enligt ordning.
På ponny kanske det är så, men det gäller inte för häst (eftersom jag själv tävlat endel med oreggad häst-lokalt då.)

*snyltar lite på tråden*

ni verkar ju ha koll på det där, måste jag anmäla ägarbyte innan jag startar min första tävling (lokalt)? eller kan jag göra det sen? Vill helst inte skicka iväg mitt pass nu när vaccination och chipmärkning skall göras.

Här om kring finns det inte en enda tävling så här års om man inte skall upp på regional och uppåt och vem har råd att lösa regional licens för en tävling?? inte jag i allafal :(

ne det måste du inte, min kompis har inte bytt än.. och ohn har haft sin ponny i 1.5år och tävlat lokalt.

Sen ere kandske inte så kul när de står i papprena att inte du äger hästen, men de e ju en annan sak..

Man behöver inte ha några papper till hästen utom vaccinationen :)
Skönt är väl det, man har ju iaf ett par månader på sig om man inte har nått pass :p

Magnum skrev:
Din häst behöver inte vara registrerad heller för att få tävla lokalt! enda är att den måste vara vaccinerad enligt ordning.
På ponny kanske det är så, men det gäller inte för häst (eftersom jag själv tävlat endel med oreggad häst-lokalt då.)
man måste visst ha en registrerad häst.... på lokal tävling...

flikkan skrev:
man måste visst ha en registrerad häst.... på lokal tävling...
Isf är min häst tävlad olagligt hela livet..! Varför måste den vara reggad? De kollar ju inget sånt och det står ingenstans att den måste vara registrerad. Enda kravet är att den ska vara vaccinerad som den ska.

Akustik skrev:
ne det måste du inte, min kompis har inte bytt än.. och ohn har haft sin ponny i 1.5år och tävlat lokalt.

Varför slarvar folk så med ägarbyten? För att det kostar pengar?

Liknande trådar

Gravid - 1år Ok, jag har läst och läst och undrar om jag är dum i huvudet. För att jag ska kunna få ut föräldrarpenning måste jag anmäla...
Svar
7
· Visningar
693
Senast: Manji
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
413
Senast: Blyger
·
Ekonomi & Juridik Åker ner på Q24 i Aachen och är förvirrad. Någon som har bättre koll för just nu hittar jag ingen info eller undantag. Nya regler från 1...
Svar
0
· Visningar
395
Senast: Ramona
·
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 270
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar