Hästpass i Örebro.

A

allessa

Ni som bor i Örebro, vem har ni haft ut och fixat hästpasset??
Någon som fixat åt ett varmblod??
Måste "passa" min, så jag är tacksam för svar.

Sv: Hästpass i Örebro.

Hej!
Jag bor inte i örebro men jag kan svara lite på din fråga iallafall! Jag köpte ett varmblod i höstas som då inte hade pass. Men i samband med vet.besiktningen för försäkringsbolaget fyllde min vet. i de papper som jag skickat efter från STC. De flesta vet., iallafall häromkring, är godkända för att fylla i dessa papper. Det finns även speciella ID-kontrollanter men vet. är lättare att hitta! :smirk:
Så, gå in på STC's hemsida och jag har för mig att under "blanketter" eller nåt liknande, hittar du blanketter att beställa ang. hästpass. Be sedan din vet. om hjälp, det är bl a ett konturdiagram av din häst som skall ritas och frysmärkningen skall kontrolleras, och skicka sedan in de ifyllda blanketterna till STC igen. Sedan tar det några veckor innan du får passet på posten, tillsammans med ett inbetalningskort. Det är superlätt under förutsättning att din häst är reg. i STC, men det är väl de flesta varmblod antar jag...
Lycka till! Mvh

Liknande trådar

Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
686
Senast: tara
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 051
Senast: Stergo
·
Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
266
Senast: Badger
·
Fordon Golf kombi 1,9 TDI 2008 Bakluckan går inte att stänga, jo den går att fälla ner, men låsklykan vill inte låsa. Låsklykan är i öppet...
Svar
0
· Visningar
197
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Julklappar 2024!
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4

Hund, Katt, Andra Djur