Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Inget jag skulle kunna ge till den lille, alldeles för lite fibrer så hans mage skulle förmodligen spåra ur totalt. Men om man har en mindre känslig kanin kanske det funkar. Undrar dock hur det är med sockerhalten, verkar vara en del melass i det och det är ju väldans sött.
Inget jag skulle ge utan att blanda ut med vanlig pellets.
Det är som sagt alldeles för lite fibrer i, samt för lite protein.
Fiberhalten bör ligga på över 15%, samt protein på 13-15%.
Sockerhalten kan också bli ett problem.
Kan ge upphov till lösa magar och liknande.
Ok. protein får han väl i sig med ett bra hö? Men hur är det med fibrer? Morötter och andra grönsaker eller?
Melassen kanske är ett bekymmer, får hålla koll på magen. Han är en rätt stor rex kanin och har aldrig reagerat på något vi gett honom så vi får väl se hur det går
Finns ingen anledning att ge det fodret annat än som godis. Andra sorters müsli kan däremot vara bättre.
Om jag förstod dig rätt så äter din kanin inte kraftfoder alls nu utan bara grönsaker och hö? Om han klarar sig bra på det så finns egentligen ingen anledning att ge müsli.
Fibrer får de framförallt från hö, men det kan bli problem med magarna om de får mycket fiberfattig mat också. Kraftfoder gör ju också att de äter mindre hö.
Jo, han äter vanligt kaninkraftfoder men så fick jag den här säcken över och det känns dumt att kasta den.
Men om jag blandar ut den tills det är slut på den kanske?
Hästnyheter Jag har aldrig sett ridning som en idrott..sport är det ju om man tävlar men idrott har jag nog aldrig kallat ridning för. Fast på vissa...
Hästmänniskan Beror på ras skulle jag säga :)
I somras berättade den europeiska uppfödare jag besökte att han sålde sina (ofödda) föl för 10.000 euro...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.