Hästmassör??

LillaMy84

Trådstartare
Undrar om det är någon/några här på forumet som är diplomerade hästmassörer?? Funderar nämligen på att utbilda mig själv till det.. är riktigt sugen alltså :d , men det är en hel del saker jag funderat över, i och kring... så här kommer en radda med frågor: :bump:
Är det lika kul att gå till jobbet varje morgon även efter ett tag, eller tröttnar man(hur ambitiös man än var i början)?
Vad tjänar man som massör (vill ju inte utbilda mig dyrt till ngt man inte kan leva på, alltså vad blir över efter all moms och alla kostnader och sånt)?
Hur länge har ni hållt på (vet ju att ju längre man hållt på desto mer tjänar man)?
Hur många hästar/vecka hinner/orkar man med?
Vart har ni utbildat er?
Har ni det som heltidsjobb eller extraknäck??
Ni som hållt på lite längre har ni vidareutbildat er till mer avancerade grejer, och går detta i sverige?
Som ni ser, en massa frågor men snälla berätta allt är så nyfiken :o :rofl:

Sv: Hästmassör??

Hej !
Jag är inte utbildad, men ska gå introduktionskurs + steg 1 i hästmassage hos Axelsons i Göteborg nu i februari. Det ska bli så kul och spännande :) Om det blir så att jag går hela utbildningen kommer jag att behålla mitt halvtidsjobb för att klara försörjningen. Sen får man ju se hur det går!
Lycka till med din utbildning ( om du bestämmer dig för det)

Jag är inte heller diplomerad utan är mitt i utbildningen, det där med om man ledsnar´är väl individuellt.
Däremot valde jag att börja utbilda mej då jag tycker det verkar vara ett roligt jobb å att man dessutom får bestämma sina tider själv, å jag är en sån som inte vill jobba 7-16 varje dag, vill ha variation.
De jag vet som masserar tar 300kr å då får man ju räkna in skatt å så, man får intebehålla mkt av de pengarna men bygger man upp en stor kundkrets så lär inte det vara några problem.

:bow: :bow:
tusen tack för svar!!

ska kanske oxå på introduktionskurs i februari... får bara räkna igenom kapitalet lite, annars får det bli nästa introduktionskurstillfälle :banana:
Har provat mig fram lite med den egna pållan och det verkar han gilla fast jag inte har en aning om hur det egentligen ska gå till :o :smirk: ... men gud så svårt det verkar ändå :crazy: :bump: känna/veta var alla muskler går och så där... men är helt såld för det som yrke :love: :angel: :idea:

När jag gick utbildnignen på Axelssons 1996 var den i 3 steg. Grundkurs 1, Fortsättningskurs 2 och Akupressur 3. Jag gick Massagedelarna men fullföljde inte kursen med Akupressur-delen då det hade stoppats in en "extra" utbildningsnivå (nr 4)för att bli diplomerad. Idag vet jag inte hur många steg utb. är på. Jag jobbar inte som massör eftersom jag inte gick hela vägen till diplomet.

Det var en jättebra utbildning och jag har använt den både på mina egna hästar och kompisars med stor framgång. Det är ju bara att gå till sig själv och tänka på hur skönt det är och hur bra man mår av massage :smirk: Både förebyggande och behandlande.

Hästar med muskelspänningar får ett annorlunda rörelseschema, för att kunna kompensera dessa och det skapas bara fler spännigar och sedan är det i rullning. Massage är enligt min mening, endast av godo under förutsättning att hästen inte bör masseras pga t.ex dräktighet, akut skada, för hög ålder etc, men allt det där får du lära dig på kursen.

Ha det så JÄTTEKUL och LYCKA TILL

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag funderar på att utbilda mig till något, lite som extraknäck under en senare högskoleutbildning. Jag älskar hästar och har...
Svar
5
· Visningar
2 989
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama