Hästlicens

I

idalina

Krävs hästlicens på hästen om man vill starta deb.?
Ser att licensnumret skallfyllas i i ryttarboken, men min unghäst har ingen licens ännu. :angel:

Sv: Hästlicens

Det handlar om nivån på tävlingen, inte vilken klass man ska starta. Debutant/0,90 brukar ofta gå som Lokal även om tävlingen i övrigt är Regional. Kolla proppen så ser du vad som gäller på just "din" tävling.
Lycka till med unghästen :laugh:

Sv: Hästlicens

1000 tack! :)
Det stod Lokal/regional i proppen vilket verkade lite odefinierat först.
Men vid närmare efterforskning i TDB går just den klassen som lokal. = Hon klarar sig utan sin licens.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 277
Senast: Lady_S
·
Fälttävlan Jag bor i Norrland och rider på ridskola, och har gjort det i 6 år nu. Jag har aldrig provat på fälttävlan/terräng, men hade jättegärna...
Svar
16
· Visningar
2 330
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
1 151
Senast: Blyger
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
876
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka