Hästlicens vid lokal hopptävling för häst

D

Don_93

Man måste väll inte ha hästlicens när man ska tävla stor häst i lokal hoppning? På ponny behöver man ju inte ponnylicens, gäller samma sak för häst?

Vid lokal hoppnung för häst behövs väll bara vaccitantionsintyg, grönt kort och ryttarlicens(?)

Tacksam för svar :banana:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hästlicens vid lokal hopptävling för häst

Nej, man behöver inte hästlicens.
Tror det bara är det du säger... Hjälp det borde jag veta eftersom jag har grönt kort :p

Okej tack :bow: Borde me veta det eftersom jag har grönt kort men har precis gått över till stor häst o ska börja tävla lokalt me den och har inte hästlicens. Kom inte riktigt ihåg hur det var för stor häst, utan bara för ponny, eftersom min kompis rider lokalt på sin ponny och hon har ingen hästlicens.

Men nu fick ja det klart för mig iafa :D

Men ryttaren måste ha licens för att tävla stor häst, även på lokal tävling va?? Har inte tävlat på några år och reglerna ändras ju..... :/

numera är det samma licens för ryttaren oavsett om man tävlar ponny eller häst. På lokaltävling behövs logiskt nog ryttarlicens för lokaltävling :). På regionaltävling får man gå upp till juniorlicens eller seniorlicens beroende på hur gammal man är. På juniorlicensen får man tävla både ponny och häst. Och på seniorlicensen får man tävla häst samt ungponny i avd B i hoppning och utom tävlan i dressyr

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
529
Senast: Mli
·
Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 105
Senast: CaisaCax
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 269
Senast: Lady_S
·
Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
1 004
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka