Hästkött som hundmat..

B

BeastieBabe

skulle ni ge eran hund hästkött och kanske hästben om det fanns billigt i affären (säg 15-25 kr/kg)

två flugor i en smäll tycker jag, en marknad för hästkött och billigt kött till hundarna (BARF är juh populärt nu så)

Sv: Hästkött som hundmat..

Varför inte?
Jag och hunden äter gärna hästkött om det är slaktat i närheten.
Mycke bättre det än att häskrakarna får åka till Italien för att vi i Sverige tycker att det är synd att äta upp dom så svenska köttpriset är rekordlågt.
:crazy:
Det är en sak att hästarna ska dö och en helt annan sak att dom ska plågas in i döden!
:mad:

ja precis, helst skulle man juh vilja att man inte åt hästar alls, precis som med katter och hundar här i europa.. men man kan iaf ta halva steget och se till att dom inte lider innan dom blir köttvaror.. :p

Ja, det skulle jag nog kunna göra. Det kanske t o m skulle kännas lite bättre att ge häst, eftersom kor/grisar/kycklingar föds upp just för att slaktas och aldrig får något vidare liv...

Ja, det skulle jag göra. Om det kan få svenskarna att sluta exportera hästar för slakt i tex Italien och sedan importera in hästkött igen för att sälja i butikerna.

Ja varför inte? På så vis kan man kanske få ner antalet slakttransporter till andra länder. Men jag äter dock inte själv, tycker inte om smaken helt enkelt.

Jag äter ju inte hästkött, inte nöt heller för den delen. Men det betyder inte att inte hundarna kan få göra det. Kött som kött :smirk: .

Självklart!!!

Min uppgift som hästägare är att se till att min häst dör/avlivas på ett värdigt och "icke-plågsamt" sätt, vad dom sedan gör av den döda kroppen, det spelar ingen större roll!!!

Om vi köper/koncumerar hästkött mer i sverige, så skulle priserna för häst vid slakt gå upp, och det skulle inte vara intressant qatt frakta hästar till "italien" för slakt därnere!!!

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 135
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
5 970
Senast: Sel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 108
Senast: Rie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 487
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar