G
Guapa
Jag har så smått börjat fundera på att skaffa nån som kan hjälpa mig att rida min häst. Detta för att jag nu grubblar över att skaffa en till. Inte för att jag inte älskar min häst, för det gör jag, men för att han är en isis, och jag börjar sakna storhästarna, nu när jag kommit i kontakt med sådana igen. Folk säger att "Amen, då får du väl sälja din andra häst så får du både råd och tid", men det är inte så enkelt. Jag älskar min häst, och vill inte släppa islandshästarna helt, och min häst skulle antagligen flippa ut totalt av ett miljöombyte. Hans psyke har redan blivit väl påfrestat, innan han kom till mig, och jag har lagt ner blod, svett och tårar på att få honom så fin som han är nu. Och utan medryttare. Jag gillar inte tanken på en medryttare, jag vill själv ha kontrollen och jag litar inte riktigt på andra när det gäller något så värdefullt som min älskling. Men vad gör man när man själv vill utvecklas åt andra hållet också? Hur som helst, vad kan man kräva av någon som ska rida ens häst 1-2 ggr i veckan? Jag vill ju bara att min häst ska ha det allra bästa. Kan man kräva eknomisk hjälp av personen eller vad är det som gäller?
Tack!
Tack!