Hästhållning

T

Tatar

Hej, :smirk:

Jordbruksverket gick för ca 1 år sedan ut med att man måste stå som ägare på två hästar. Och att en häst måste att fysisk kontakt med en annan dygnet runt eftersom hästar är flockdjur. Men sedan läser jag i en hästtidning att dom backar och att om du har en häst så behöver den bara träffa hästar dagligen, vad stämmer ? Är lite osäker på vad som är sagt.

Hälsningar Tatar

Sv: Hästhållning

Har aldrig någonsin sett något förslag att man skulle tvingas äga två hästar. Däremot har det varit på tapeten att hästar inte ska behöva gå ensamma (ett förslag jag stödjer till fullo). Som det ser ut idag är det en rekommendation att hästen ska ha sällskap (inte nödvändigtvis i samma hage) men det är inget tvång.

Sv: Hästhållning

*KL*

Hur går det då om man har två hästar och en ska på betäckning??
Ska man behöva köpa/låna en häst till då så länge den ena är iväg...

Liknande trådar

Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 556
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 868
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 328
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 360
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka