Nix, första stallet hon anlände till efter att jag precis köpt henne var hemma hos mitt x's föräldrar (dåvarande sambo). Det var aldrig tänkt som en permanent lösning, utan tillfällig tills jag hittade en stallplats.
Hon gick ihop med fåren och jag skötte allt själv. Skickar med en bild som kanske talar om varför det bara var tillfälligt. Detta var förvisso stallet med de bästa uterittsvägarna.
Andra stallet vi kom till bestod av 6 boxar och 4 hästar, med min inräkat och 3 hästägare, ingen var i stallet samtidigt. Där fick vi göra jobbet själva om vi hann, annars fixade stallägaren allt. Ibland fixade vi hela stallet, fylla på spån, mocka, fodra, fixa kraft osv.
I det stallet fanns det bara en liten paddock med dåligt underlag, stenar började komma upp. Dock var det hyffsade uterittsmöjligheter och nära till ridhus, ca 20-40min ridväg bort, bereoende på vilket tempo man valde att ha dit.
Det fungerade hyffsat i det stallet men jag hamnade på kant med en av hästägarna, då denne var väldigt speciell, så när jag fick chansen att flytta valde jag att flytta. Hade valet när jag stallade in min häst där hon står nu att välja på helackordering eller kallhyra, där man bara betalar för boxen och sköter allt annat själv, förutom utsläpp, frukost och lunch.
Står på helackordering mest för att jag inte riktigt har tiden, hade inte haft några problem att stå med kallhyra och göra jobbet själv. De i det andra stallet vill ha ner mig dit.