Hästhållning på Real Gymnasiet

A

AMANDZ

Jag ska göra mitt val till gymnasiet nart och jag har länge velat gå ett gymnasium där man kan välja till hästhållning, men alla sånna gymnasium har legat för långt bort. Men nu läste jag att Real Gymnasiet ska öppna här i stan, med hästhållning på schemat. Och då undrar jag om någon där ute går det i någon annan stad och har lust att berätta hu det är? :) Eller om någon överhuvudtaget går ett naturbruksgymnasium emd hästhållning på schemat :)

Jätte tacksam för svar!

Sv: Hästhållning på Real Gymnasiet

Jag vet inte var du bor men 7 mil från vårt finns det ett Naturbruksgymnasium där man får ta med sej sin häst.
Det ligger i södra Småland.

Jag går real gymnasiet! Sitter i skolan just nu :D

Jag trivs jätte bra i min :). Vi har (jag vet inte om det är olika på olika skolor), men vi går i skolan tre dagar i veckan, sen har vi praktiktid en dag i veckan och ridskoledag en dag i veckan. På ridskolan har vi varannan gång har vi stalltjänst och varannan gång teori. Vi har en fast ridlärare varje termin, sen byter man. Men vi rider för lite olika (kända o "okända") tränare också. Nu snart ska vi till Kristian.

Jag trivs supper bra och jag har inte ens gått en hel termin än, börjad nu i höstas i ettan! :p

Jag går i gbg (går dock i tvåan och läser inga hästkurser längre, utan har fortsatt med naturinrikting). Här fungerar det likadant som
Candy00 beskrivit :)

Trivs jättebra, sen om det beror på skolan eller en underbar klass vet jag faktiskt inte :D Det som är, är väl att en del grejer är lite rörigt när det är nystartat, men upplever att eleverna har väldigt stort inflytande och när något inte funkar så bra, ja då fixar skolan det om vi tar upp det.

Älskar den halv-flummiga inställningen på skolan för övrigt. vet däremot inte om det gäller övriga real-gymnasier eller bara mitt x)

Hej, går oxå Real i Gbg, går tredje året. Trivs ganska bra. Ibland blir de rörigt men som Miedo sa så fixar rektorn det ganska fort när vi har klagomål. Vi rider för både kända tränare och "okända" tränare. Vi har tränat för tex: Svante Johansson, Rikard Rådås, Anna och Emma Emanuelsson och Maria Gretzer. Det är ganska mycket hoppning tex vid clinicar etc som vi rider vilket jag inte tycker är så jättekul då jag är hopprädd och inte så jätteintresserad av hoppning. Håller mig till dressyren :). Älskar våra ridlärare vi har. Alla är väldigt goa och trevliga.

Mvh !

Hur funkar det på skolan då, vilka ämnen läser ni, hur är lärarna inom de olika ämnena på skolan, osv? Jag är nöjd med min egen gymnasiettid - men frågar för stallkamrat som ska söka in nu. Real i GBG är väl ute på praktik på Bulycke RK och Billdal RK om jag fattat henne rätt? Är klubbarna bra?

Jag ska hänvisa henne till den här tråden så får hon ställa frågor själv om hon vill, men utveckla gärna lite om hur det är på utbildningen både ridmässigt och "skolmässigt". :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu har jag ett litet dilemma som jag skulle behöva lite hjälp med! Det är såhär: Jag är 16 år och läste första terminen på en...
Svar
11
· Visningar
1 414
Senast: Lancet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka