Hästgodis - Lick It

Sass

Trådstartare
Någon som har provat hästgodiset/aktiveringsgodiset Lickit? Funkar det? Gillar hästarna det? Tror ni att det är bra för en uttråkad häst med boxvila? :confused: :p
Ska man ge dom fri tillgång på att slicka eller ska man begränsa det (om de nu blir galna i det :D )

Bild

Sv: Hästgodis - Lick It

Köpte enm sån på Scandinavium, och hängde in till hästen. Kan säga att det gick över en natt innan den var uppäten... Tycker den var alldeles för mjuk, enligt min smak skulle dne vara hårdare så den gav skäl till nam,net LICK it, inte BITE/EAT it.. :cool:

Exakt samma upplevelse av den som du har jag.

Den var slut över natten hos samtliga 3 hästar..

Dessutom så var dom halvgalna dagen efter.. Brallade och for som idioter och dom som i vanliga fall är snälla att leda in från hagen var högt och lågt den dagen.

Något i denna LickIt gjorde att dom fick en väldig massa energi..
Jag tyckte det var bortkastade pengar, säkert var dom goda men tog slut alldeles för fort och att rida dagen efter.. det var inte ens att tänka på.. dom var helvilda!

Budda skrev:
Det finns en aktiveringsboll som man kan stoppa peleterat foder i som jag hört ska vara bra. Finns att beställa på
www.bole-produkter.se

Tack för tipset, men den har jag redan köpt! Jag behöver fler grejor för han tröttnar snabbt och det är en lååååång boxvila för en 1årig hingst :angel: :crazy:

OJ! Det lät ju inte bra att dom blev galna :eek: Min måste vara i stillhet, och han har redan överskottsenergi till tusen :p Han blir så frustrerad av att va inne själv (bara 1 år) och jag tycker så synd om honom, så jag vill hitta fler "leksaker" åt honom....

häng upp typ morötter i taket eller något, lägg en stor sten i krubban och ge han morötter eller något att pilla med när han får hö , ha hönät och.. tja.. hitta på massa saker ^^

Tack för tipsen! Hönät har jag redan, för han går runt höet så mkt i boxen annars :crazy:
Jag kan tyvärr inte hänga nått i taket då det är 5 meter högt :) Men på väggarna kanske?
Har precis införskaffat stora bamsemorötter :D

Fler tips mottages gärna :banana:

Hehe.. Har lite samma problem som du.. Rastlös häst.. Fast min har inte ens boxvila.. Han e ute i alla fall mellan 8 o 15.. Sen tas dom in då alla i mitt stall e så tråkiga.. Dom anser att det är för kallt och mörkt ute senare.. Men men.. Min häst e krubbitare o allmänt busig.. Säg nåt han inte pillar på..! Man kan säga att han box går att jämföra med en papegojbur skulle ja tro..! Hihi.. Fotboll har han.. Petflaskor (vissa fyllda med vatten), borstar o allt möjligt upphängt.. Gossedjur har han massa oxå.. =P Hehe.. Så ibland sysselsätter han sig med det..! de värsta e att nu måste jag göra något liknande i transporten.. När jag var på min första tävling med honom.. Så hade han under resan dit plockat av alla knoppar på pinnarna som håller ihop allt i transporten, om ni fattar.. Hihi.. Så dom låg högt o lågt o överallt.. =P Fastän han hade hö, men de va la roligare o hitta på bus.. =D Hehe.. Sen så hade han gnagt på en list.. Haha.. Busig valack på 7 år.. =P Haha.. Irländsk import.. 75% fullblod.. Mycket i huvudet på han..! haha.. Hoppas de löser sig med din häst..! Pusshej..

När Sjöhagen Wear var på våran skola för att prestentera deras produkter (ffa. var det jackorna som vi elever skulle köpa) så hade dom även med sig några slags slickstenar, det var två stycken med olika smaker. Dessa såg ut ungefär som saltstenar och innehöll väll mineraler m.m. och den i lakrits luktade i af gudomligt gott :love: Nästan så jag hade velat smaka själv haha.. :p

Ska rota lite o kolla om jag hittar dom på deras sida.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
378
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 884
Senast: Roheryn
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 682
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Hej! :) Jag ska prova ett nytt kraftfoder i höst åt mina hästar då de inte gillade lusernen de fick i fjol. Jag inväntar ännu svar på...
Svar
2
· Visningar
995
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama