Hästfrillor! ;)

H

Horzegirl_97

Hej!:)
Jag undrar om det är någon som har några tips på hästfrisyrer!
Frillor som tar ungefär 5-10min att göra är perfekt!

Så skriv en rad!;);)

Sv: Hästfrillor! ;)

ponnyfläta eller ardennerfläta båda snygga och går fort att göra, inte så svårt heller (:

intressant tråd! :D jag brukar fläta för det mesta, men följer gärna denna tråden för att få fler tips!;D

Hej!
tack för alla tips! :)
är det någon som har en bild på en ardennerfläta?
lägg gärna upp fler frisyrer med bilder!

Jag brukar göra en fuskvariant av denna om jag har bråttom, alltså bara ett varv med gummiband så man samlar ihop manen.

29473159.jpg

Vilken snygg man!!
jätte fin!
det ska jag pröva..
:)

Jag tycker att ardennerfläta/spansk fläta är fina och lätta att göra.:D
MEN om hästen har kort man så är det bra om man sätter i gummiband:idea: ibland mitt i flätan, annars så dras den upp så fort hästen böjer på halsen...:(
Fisknätet är ju också en fin frisyr om man har lite längre man på sin häst...
De två första bilderna är på vår shettis, som har fått stå ut med en del experiment. En med fisknät och den andra med dubbel knoppning, detta för att manen är så extremt tjock! Brukar även göra en sk "svansfläta" av pannluggen för att den ska ligga snyggare.
Och eftersom jag kör, så passar jag även på att fläta in huvudlaget i pannluggen för att inte det ska kunna glida av...
De två sista är det inte jag som har "tillverkat" men jag tycker att det var fiffiga idéer...:D

1 Fisknät: http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/1863178.htm?set=mp
2 Dubbel knoppning: http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/1863183.htm?set=mp
3 Spansk fläta förstärkt med gummiband http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/1863188.htm?set=mp
4 Cirkustofsar, flätor som flätats rakt upp och lämnats en stor tofs http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/1863189.htm?set=mp

Hoppas att detta kan inspirera!

tack det var jätte bra att veta!
hästen som jag flätar på har lång man (:
men tack för alla fin fina tips!!!

okej jag ska försöka göra lika snabbt...
:-)

När jag kommer hem från pappa (jag har min häst hos mamma) så ska jag försöka mig på att göra ett fisknät på min lilla flicka :laugh:

Ska försöka lägga upp resultatet så ni får se hur det blir;)

Senast ändrad:

hallå???
är det någon mer som har tips.......?
:S:S:S:S:S:S:S:S:S:S:S:S:S:S:S:S:S:S:S:S

på min shettis brukar jag göra en fusk ardenner/ponny/spansk fläta^^ istället för att fläta invid nacken så låter jag den gå i en båge/ D form så att det blir en ficka under manen (bra på vintern för kalla händer) ska försöka ta en bild om jag kommer ihåg att göra en ikväll^^

min ponny får ha tjocka flätor som står rakt upp (tjock/kort man )

förresten vad är skilnaden på dressyr knopp, och hopp knopp?

jag vet inte men jag tror att det borde va någon annan som vet:..
:o

jag gör alltid ardenner fläta snabbt och händig seciellt vid ridning samt vid lasning knaske ev när hon lär ha täcke längre stunder och jag ite vill att manen ska ta stryk hon har typisk nordsvensk man japp hon e nordis:) har inten bild pö denna dator tyvärr

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 731
Senast: Freazer
·
Anläggning Hej! Vi har en relativt stor ridbana i ren naturlig sand. Vi har inte tillfört något till den utan marken är av ren sand vilket är...
Svar
7
· Visningar
1 074
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Hej Jag undrar om någon känner till ett program eller app som är gratis/billigt där man kan censurera ansikten i videoklipp? Jag vill...
Svar
4
· Visningar
443
Senast: Twihard
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 009

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • WE-tråden
  • Senskada pga spark